Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 14 Mei 2020

Resep Kek Marble Daisy

Kek Marble Daisy ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Marble Daisy yang bisa Anda jadikan wawasan.

Kek Marble Daisy anda mampu membuat Kek Marble Daisy menggunakan 11 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Daisy

  1. Silahkan kamu persiapkan 227 gm marjerin daisy.
  2. Selain itu juga tambahkan 170 gm tepung gandum.
  3. Silahkan kamu persiapkan 170 gm gula halus.
  4. Siapkan juga 4 biji telur gred A.
  5. Kamu butuh 1 sudu makan ovalette.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Anda Memerlukan 1 sudu kecil baking powder.
  8. Anda Memerlukan 3 sudu besar susu pekat.
  9. Kamu siapin 3 sudu besar tepung koko Hershey (atau jenama kegemaran anda).
  10. Silahkan sobat persiapkan 3 sudu besar syrup Hershey choklat (optional - saya letak).
  11. Selain itu juga tambahkan 1 sudu makan choklate paste.

Step by step cara membuat Kek Marble Daisy

  1. Panaskan oven terlebih dahulu selama 10 minit.Masukkan marjerin, gula, ovalette dan esen vanilla ke dalam mixer dan pukul hingga kembang. Setelah kembang masukkan telur satu persatu hingga habis. Pukul lagi hingga kembang. Kemudian masukkan susu pekat dan pukul lagi..
  2. Setelah adunan sebati, masukkan tepung gandum yang diayak bersama baking powder. Gaul dalam satu arah hingga sebati. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Satu dibiarkan warna asal dan satu lagi dimasukkan koko Hershey, syrup choklat Hershey dan choklat paste..
  3. Masukkan 1 senduk nasi adunan asal ke dalam acuan bulat 7 inci dan tompok diatasnya dengan adunan koko. Buatlah begitu hingga adunan habis. Lorekkan di atas adunan dengan lidi atau chopstick untuk membentuk seperti marble atau apa-apa bentuk yang anda suka..
  4. Bakar di dalam oven dengan suhu 170 darjah selama 50 minit. Ini mengikut kepanasan oven masing- masing. Setelah dicucuk ditengah kek dan lidi didapati bersih, kek marble sudah masak dan boleh di keluarkan dari oven. Sejukkan di atas radai. Sesuai untuk minum petang atau hi-tea..

Begitulah pembahasan Kek Marble Daisy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Daisypostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label