Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 18 Februari 2020

Resep Kek Butter Durian Gebu

Kek Butter Durian Gebu ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar tentang Kek Butter Durian Gebu yang bisa kamu jadikan inspirasi. .kek butter moist, resepi kek butter simple, kek butter marble, kek butter gebu dan lembut, resepi memasak sedap, resepimemasaksedap, sedap, mudah, resepi, butter, kek, kek milo, cheesekut, milo, biskut marie, tanpa telur, butter, kek batik biskut marie, biskut, biskut milo, kek coklat, kek kukus, kek. Untuk resepi kek durian ni,anda bebas nak guna isi durian apa asalkan sedap ikut tekak. Kalau nak lapik baking paper pun boleh di bahagian dasar untuk elak. #kekmarblemudah #kekbuttermudah #buttercup #kekbuttergebudanlembut Akhirnya dah jumpa resepi kek marble yang lembut, gebu dan sedap.

Kek Butter Durian Gebu Cume , sye nk tnye , kek butter klau dah masak dan terus kluar kn dr oven , kek akan turun. Kek ni memang sangat lembut dan gebu walaupun tanpa menggunakan baking powder dan soda bikarbonat. Penggunaan ovelatte dalam kek ni yang akan menggebukan kek ni. anda mampu membuat Kek Butter Durian Gebu manfaatkan 9 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Butter Durian Gebu

  1. Silahkan kamu siapkan Bahan A : Meringue pukul bertanduk.
  2. Silahkan kamu siapkan Bahan B : Adunan.
  3. Silahkan kamu siapkan 6 biji putih telur.
  4. Siapkan juga 6 biji kuning telur.
  5. Silahkan sobat siapkan 50 gm gula kastor.
  6. Kamu membutuhkan 140 gm gula kastor.
  7. Siapkan juga 250 gm mentega - Nak lagi sedap guna butter mahal.
  8. Anda butuh 250 gm self raising flour.
  9. Kamu butuh 150 gm isi durian.

Putarkan bahan-bahan tadi sehingga betul-betul gebu. Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Ini kerana rasanya yang moist, berminyak dan keharuman menteganya telah sebati dengan tepung. "Teringinlah nak rasa cucur durian tu, orang kata sedap.

Langkah cara memasak Kek Butter Durian Gebu

  1. Bahan A pukul bertanduk (meringue), ketepikan..
  2. Dalam bekas lain satukan gula dan mentega pukul hingga kembang gebu kemudian masukkan telur satu per satu pukul sebati..
  3. Masukkan isi durian pukul sebati lagi. Masukkan tepung sedikit-sedikit sambil diputar sebati. Ambil "meringue" sedikit-sedikit campurkan dan kaup balik sahaja..
  4. Sediakan loyang saiz 8 inci, sapukan sedikit mentega di dasar loyang dan lapik dengan baking paper. Tuang adunan dan ratakan..
  5. Pastikan oven sudah dipanaskan terlebih dahulu, masukkan loyang kek ke dalam oven bakar suhu 150 selama 60 minit. Guna suhu atas dan bawah bakar hingga masak..
  6. Apabila sudah masak, sejukkan dahulu sebelum dipotong..

Tapi mana nak cari, sebab durian ni biasanya limited edition jugak.". Kalau tiba musim durian, macam-macam produk masakan berasaskan durian kita boleh jumpa. Contohnya aiskrim durian, durian crepe, kek durian dan bubur serawa durian. Dapatkan resipi penuh Kek Durian di sini. Koleksi resipi apa pula yang ingin anda dapatkan?

Begitulah pembahasan Kek Butter Durian Gebu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Butter Durian Gebupostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label