Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 06 November 2020

Panduan memasak Ayam goreng masak halia

Ayam goreng masak halia ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar tentang Ayam goreng masak halia yang dapat kamu jadikan ide. AYAM GORENG HALIA bahan bahan: ayam - dipotong kecil bawang merah - hiris.cara cara: ayam dilumur garam dan serbuk kunyit dan digoreng separuh masak. angkat dan ketepikan. panaskan minyak. goreng halia sehingga garing. Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni.

Ayam goreng masak halia Cara buat ayam masak halia tak perlu guna 'artificial-flavouring'. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Tak perlu menggunakan 'artificial-flavouring' untuk menghasilkan hidangan Ayam Masak Halia yang sedap ini. anda dapat membuat Ayam goreng masak halia memanfaatkan 14 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam goreng masak halia

  1. Sediakan juga Ayam goreng garam kunyit.
  2. Silahkan kamu persiapkan Bawang putih.
  3. Kamu siapin Bawang merah.
  4. Silahkan kamu siapkan Halia.
  5. Sediakan juga Ditumbuk.
  6. Anda perlu 4 sudu Kicap manis.
  7. Sediakan 4 sudu Sos tiram.
  8. Silahkan sobat siapkan Garam.
  9. Sediakan Gula.
  10. Sediakan juga Hirisan halia.
  11. Siapkan juga Bawang besar hiris.
  12. Sediakan Cili merah hiris.
  13. Sobat juga memerlukan Lada hitam ditumbuk.
  14. Silahkan sobat siapkan Daun sup.

So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia ini ye. Telur Bistik..resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan sebagainya kan. Sebelum ni saya dah tulis mengenai Resepi Ayam Goreng Kunyit Paling Senang di sini untuk Banyak versi resepi ayam halia ni. Sama ada suka yang berkuah atau jenis sedikit kering.

Langkah cara memasak Ayam goreng masak halia

  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi..
  2. Masukkan ayam, kicap manis, sos tiram, garam, gula dan sedikit air..
  3. Masukkan hirisan halia, bawang besar, cili dan lada hitam. Kacau hingga bawang layu..
  4. Boleh tabur daun sup bagi wangi sikit..

Pilih pada selera je mahu yang mana ea. Menu berbuka hari ni ayam masak halia. Buat untuk sahur pun boleh ni sebab senang je. Sempat la nk masak pepagi tu kan. Elok makan halia ni untuk buang angin dalam badan.

Begitulah pembahasan Ayam goreng masak halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam goreng masak haliakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label