Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 26 Oktober 2020

Resep Ayam bakar ala2 kenny rogers

Ayam bakar ala2 kenny rogers ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar tentang Ayam bakar ala2 kenny rogers yang dapat sobat jadikan wawasan. Ayam Panggang ala Kenny Rogers Roasters Confirm lagi best dari kenny rogers. hehe. Ayam Panggang ala Kenny Rogers Roasters

Ayam bakar ala2 kenny rogers Download Now. saveSave Ayam Panggang Ala Kenny Rogers For Later. Hujung minggu jika inginkan menu lebih meriah dan kelainan dalam berbuka puasa, kamu boleh cuba resipi ayam bakar ala Kenny Rogers. Tak perlu digolek-golekkan hanya bakar dan paling best bahan perapan tu yang penting. kamu sanggup membuat Ayam bakar ala2 kenny rogers manfaatkan 6 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam bakar ala2 kenny rogers

  1. Silahkan kamu persiapkan 1 ekor ayam.
  2. Anda Memerlukan Cili kering giling.
  3. Anda butuh Minyak bijan.
  4. Silahkan sobat persiapkan Sos lada hitam life.
  5. Silahkan kamu persiapkan Origano.
  6. Sobat juga memerlukan Garam.

Kalau ada sekalipun, ianya pasti akan menjadi mahal. Oleh itu, hari ini kami akan kongsikan kepada anda satu hidangan yang amat mudah untuk disediakan disamping rasanya yang lazat ala ala seperti di Kenny Rogers. Hari tu umi cuba pulak buat AYAM BAKAR ALA KENNY ROGERS ni. Mudah sebenarnya nak buat, janji semua bahan kat dapur tu lengkap.

Langkah cara memasak Ayam bakar ala2 kenny rogers

  1. Bersihkan ayam segar tadi. Gaul ayam bersama sedikit garam dan sesudu teh minyak bijan..
  2. Ambil dua sudu makan cili kering yg siap digiling. Gaulkan kesemua bahagian ayam bersama sos lada hitam life dan oregano..
  3. Ayam siap untuk dibakar dlm oven selama 45 min pada suhu 230 darjah celcius..
  4. Dan bila dah masak blh dihidangkan..

Bila ada sesuatu bahan yang takde kat dapur, mulalah malas nak buat. Jadi, apa kata anda cuba resipi ayam panggang ala Kenny Rogers yang mudah ini. Ada banyak resepi ayam ala Kenny Rogers ni. Korang boleh la try yang mana-mana satu yang kena dengan selera masing-masing ok. Nak buat ayam panggang ni memang sangat senang.

Begitulah pembahasan Ayam bakar ala2 kenny rogers terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam bakar ala2 kenny rogersartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label