Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 18 April 2020

Tutorial membuat Kek Marble Daisy

Kek Marble Daisy ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek Marble Daisy yang dapat kalian jadikan wawasan.

Kek Marble Daisy anda mampu membuat Kek Marble Daisy memakai 11 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Daisy

  1. Sediakan 227 gm marjerin daisy.
  2. Anda perlu 170 gm tepung gandum.
  3. Kamu perlu 170 gm gula halus.
  4. Persiapkan 4 biji telur gred A.
  5. Kamu perlu 1 sudu makan ovalette.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil baking powder.
  8. Anda perlu 3 sudu besar susu pekat.
  9. Silahkan sobat persiapkan 3 sudu besar tepung koko Hershey (atau jenama kegemaran anda).
  10. Silahkan sobat siapkan 3 sudu besar syrup Hershey choklat (optional - saya letak).
  11. Siapkan juga 1 sudu makan choklate paste.

Langkah cara membuat Kek Marble Daisy

  1. Panaskan oven terlebih dahulu selama 10 minit.Masukkan marjerin, gula, ovalette dan esen vanilla ke dalam mixer dan pukul hingga kembang. Setelah kembang masukkan telur satu persatu hingga habis. Pukul lagi hingga kembang. Kemudian masukkan susu pekat dan pukul lagi..
  2. Setelah adunan sebati, masukkan tepung gandum yang diayak bersama baking powder. Gaul dalam satu arah hingga sebati. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Satu dibiarkan warna asal dan satu lagi dimasukkan koko Hershey, syrup choklat Hershey dan choklat paste..
  3. Masukkan 1 senduk nasi adunan asal ke dalam acuan bulat 7 inci dan tompok diatasnya dengan adunan koko. Buatlah begitu hingga adunan habis. Lorekkan di atas adunan dengan lidi atau chopstick untuk membentuk seperti marble atau apa-apa bentuk yang anda suka..
  4. Bakar di dalam oven dengan suhu 170 darjah selama 50 minit. Ini mengikut kepanasan oven masing- masing. Setelah dicucuk ditengah kek dan lidi didapati bersih, kek marble sudah masak dan boleh di keluarkan dari oven. Sejukkan di atas radai. Sesuai untuk minum petang atau hi-tea..

Begitulah pembahasan Kek Marble Daisy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Daisyartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label