Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 15 Maret 2020

Resep Kek Marble Daisy

Kek Marble Daisy ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek Marble Daisy yang dapat kalian jadikan wawasan.

Kek Marble Daisy anda bisa membuat Kek Marble Daisy memanfaatkan 11 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Daisy

  1. Selain itu juga tambahkan 227 gm marjerin daisy.
  2. Kamu perlu 170 gm tepung gandum.
  3. Silahkan sobat persiapkan 170 gm gula halus.
  4. Sobat juga memerlukan 4 biji telur gred A.
  5. Anda perlu 1 sudu makan ovalette.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Sediakan juga 1 sudu kecil baking powder.
  8. Selain itu juga tambahkan 3 sudu besar susu pekat.
  9. Sediakan juga 3 sudu besar tepung koko Hershey (atau jenama kegemaran anda).
  10. Anda membutuhkan 3 sudu besar syrup Hershey choklat (optional - saya letak).
  11. Sobat juga memerlukan 1 sudu makan choklate paste.

Langkah cara memasak Kek Marble Daisy

  1. Panaskan oven terlebih dahulu selama 10 minit.Masukkan marjerin, gula, ovalette dan esen vanilla ke dalam mixer dan pukul hingga kembang. Setelah kembang masukkan telur satu persatu hingga habis. Pukul lagi hingga kembang. Kemudian masukkan susu pekat dan pukul lagi..
  2. Setelah adunan sebati, masukkan tepung gandum yang diayak bersama baking powder. Gaul dalam satu arah hingga sebati. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Satu dibiarkan warna asal dan satu lagi dimasukkan koko Hershey, syrup choklat Hershey dan choklat paste..
  3. Masukkan 1 senduk nasi adunan asal ke dalam acuan bulat 7 inci dan tompok diatasnya dengan adunan koko. Buatlah begitu hingga adunan habis. Lorekkan di atas adunan dengan lidi atau chopstick untuk membentuk seperti marble atau apa-apa bentuk yang anda suka..
  4. Bakar di dalam oven dengan suhu 170 darjah selama 50 minit. Ini mengikut kepanasan oven masing- masing. Setelah dicucuk ditengah kek dan lidi didapati bersih, kek marble sudah masak dan boleh di keluarkan dari oven. Sejukkan di atas radai. Sesuai untuk minum petang atau hi-tea..

Begitulah pembahasan Kek Marble Daisy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Daisyartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label