Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 10 Maret 2020

Resep Marble Butter Cake

Marble Butter Cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar seputar Marble Butter Cake yang bisa kamu jadikan ide.

Marble Butter Cake kamu sanggup membuat Marble Butter Cake menggunakan 12 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Marble Butter Cake

  1. Kamu butuh 250 g buttercup.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula.
  3. Siapkan juga 1 sudu makan ovellete.
  4. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur.
  5. Anda membutuhkan 2 cawan tepung gandum (di ayak).
  6. Kamu membutuhkan 1 sudu makan serbuk penaik.
  7. Kamu butuh 1 penutup esen vanilla.
  8. Kamu membutuhkan 1 penutup pewarna merah.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 penutup pewarna hijau.
  10. Sobat juga memerlukan 4 sudu makan serbuk koko van Houten.
  11. Silahkan kamu siapkan 1 helai kertas minyak.
  12. Sediakan juga 1 sudu minyak (untuk oleskan pada loyang).

Langkah cara memasak Marble Butter Cake

  1. Pukul butter bersama gula dan ovellete sehingga sebati menggunakan whisker. Kemudian masukkan telur satu per satu, pukul lagi sehingga kembang..
  2. Masukkan tepung yang telah diayak bersama serbuk penaik. Kacau rata adunan..
  3. Setelah sebati adunan, kacau lagi. Masukkan esen vanilla..
  4. Kacau lagi adunan sehingga menjadi gebu..
  5. Bahagikan kepada 4 bahagian. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna hijau. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna merah. 1 bahagian lagi dicampurkan dengan serbuk koko. 1 bahagian dibiarkan berwarna asal..
  6. Potongkan kertas minyak. Sapukan sedikit minyak di dalam loyang, kemudian letak kertas minyak di dalam loyang tersebut. Masukkan tepung tersebut berselang seli warnanya. Seterusnya hentakan perlahan sedikit loyang supaya adunan tadi padat. Lorekkan corak ikut kesukaan. Bakar pada suhu 170°c selama 40minit..
  7. Bila siap di bakar, sejukkan seketika, kemudian boleh keluarkan kek dengan mudah kerana terdapat lapisan kertas minyak. Potongkan mengikut saiz yang dikehendaki. Siap dihidangkan..

Begitulah pembahasan Marble Butter Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Marble Butter Cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label