Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 12 Agustus 2020

Resep Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18

Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18 ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar seputar Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18 yang dapat kamu jadikan ide.

Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18 anda dapat membuat Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18 memanfaatkan 11 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18

  1. Sobat juga memerlukan 500 gram isi ayam.
  2. Sediakan juga 2 cm halia.
  3. Kamu butuh 1 sudu besar jintan manis.
  4. Anda membutuhkan 1 sudu besar ketumbar.
  5. Sobat juga memerlukan 3 sudu besar gula merah.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil serbuk kunyit.
  7. Silahkan sobat siapkan 5 batang serai.
  8. Sediakan juga 2 sudu besar sos tiram.
  9. Kamu perlu 1 sudu kecil serbuk perasa.
  10. Siapkan juga Garam secukup rasa.
  11. Siapkan juga Gula secukup rasa.

Langkah cara memasak Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18

  1. Nak masak kenalah ada bahan kan.Nah bahan- bahan untuk memasak satay.tak susah nak dapatkan bahan- bahan ni semua.Confirm ada kat dapur korang je..
  2. Kisar hancur isi ayam tanpa menggunakan air.Tak kisahlah korang nak pakai blend ke,lesung batu ke,fushion master tupperware pun boleh je korang guna.janji isi ayam tu hancur k. Dah siap korang masuk lah dalam bekas comel korang tu..
  3. Ok bahan ni pun korang kena kisar satukan sekali serai,ketumbar,jintan manis dan halia.kalau korang suka kasar - kasar korang kisar je la sekejap.Boleh je mana - mana ikut suka tekak korang k..
  4. Dah siap kisar,korang satu kan semua bahan - bahan kisar dengan isi ayam tadi. Gaul - gaul sambil masukkan gula merah,serbuk kunyit,garam,serbuk perasa dan sedikit gula.Dah agak sebati korang kena biarkan selama 10-15 minit..
  5. Selepas dah perap tadi korang jadikan bebola,tapi kalau tak da masa sangat,korang jemput - jemput macam buat cekodok pisang tu je.kemudian masuk dalam kuali.goreng sehingga masak(warna kekuningan).kalau korang yang buat ala- ala cekodok tadi,sambil goreng tu korang bolak - balikkan dia sampai masak. Nanti dia jadi bulat - bulat comel je..
  6. Tadaaa.bila dah masak,korang angkat dan toskan minyak kemudian,korang rajinkan sikit cucuk pada lidi,anak -anak tengok terus nak ngap tau.Cara korang nak pikat suami,korang hidang ler cantik- cantik😊😊.Satay ni makan dengan nasi pun sesuai.💖💖.

Begitulah pembahasan Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Satay Bebola Ayam Bergoreng #phopbylinimohd #batch18artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label