Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 16 Mei 2020

Resep Marble Butter Cake

Marble Butter Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar tentang Marble Butter Cake yang bisa kalian jadikan contoh.

Marble Butter Cake kamu bisa memasak Marble Butter Cake memakai 12 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Marble Butter Cake

  1. Persiapkan 250 g buttercup.
  2. Kamu perlu 1 cawan gula.
  3. Anda membutuhkan 1 sudu makan ovellete.
  4. Selain itu juga tambahkan 4 biji telur.
  5. Kamu membutuhkan 2 cawan tepung gandum (di ayak).
  6. Persiapkan 1 sudu makan serbuk penaik.
  7. Silahkan sobat persiapkan 1 penutup esen vanilla.
  8. Anda perlu 1 penutup pewarna merah.
  9. Kamu perlu 1 penutup pewarna hijau.
  10. Sediakan 4 sudu makan serbuk koko van Houten.
  11. Siapkan juga 1 helai kertas minyak.
  12. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu minyak (untuk oleskan pada loyang).

Langkah cara membuat Marble Butter Cake

  1. Pukul butter bersama gula dan ovellete sehingga sebati menggunakan whisker. Kemudian masukkan telur satu per satu, pukul lagi sehingga kembang..
  2. Masukkan tepung yang telah diayak bersama serbuk penaik. Kacau rata adunan..
  3. Setelah sebati adunan, kacau lagi. Masukkan esen vanilla..
  4. Kacau lagi adunan sehingga menjadi gebu..
  5. Bahagikan kepada 4 bahagian. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna hijau. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna merah. 1 bahagian lagi dicampurkan dengan serbuk koko. 1 bahagian dibiarkan berwarna asal..
  6. Potongkan kertas minyak. Sapukan sedikit minyak di dalam loyang, kemudian letak kertas minyak di dalam loyang tersebut. Masukkan tepung tersebut berselang seli warnanya. Seterusnya hentakan perlahan sedikit loyang supaya adunan tadi padat. Lorekkan corak ikut kesukaan. Bakar pada suhu 170°c selama 40minit..
  7. Bila siap di bakar, sejukkan seketika, kemudian boleh keluarkan kek dengan mudah kerana terdapat lapisan kertas minyak. Potongkan mengikut saiz yang dikehendaki. Siap dihidangkan..

Begitulah pembahasan Marble Butter Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Marble Butter Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label