Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 10 Juni 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar tentang Kek Marble yang dapat kalian jadikan contoh.

Kek Marble kamu mampu memasak Kek Marble mengfungsikan 7 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble

  1. Silahkan sobat siapkan 1 1/2 ketul butter.
  2. Kamu siapin 3/4 cawan gula.
  3. Anda butuh 8 biji telur gred C.
  4. Anda perlu 1 sudu kecil esen vanilla.
  5. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  6. Sobat juga memerlukan 2 1/2 cawan tepung naik sendiri.
  7. Anda perlu 3 sudu besar serbuk koko.

Intruksi cara membuat Kek Marble

  1. Masukkan gula, butter dan esen vanilla ke dalam mixer. Putarkan dalam kelajuan tinggi selama lebih kurang 15-20 minit sehingga gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar selama 15 minit. Masukkan susu pekat. Putarkan sebati..
  2. Perlahankan mixer, masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga habis. Naikkan kelajuan, putar lebih kurang 3-4 minit. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan sebatikan adunan..
  3. Sapu butter atau marjerin pada loyang dan lapik dengan baking paper. Masukkan adunan secara selang-seli sehingga habis adunan. Hentak loyang 2-3 kali sebelum dimasukkan ke dalam oven..
  4. Panaskan oven, pada 15 minit yang pertama, bakar pada suhu 170 C. Turunkan suhu kepada 150 C dan bakar selama 45 minit..
  5. Bila dah masak, keluarkan daripada oven. Keluarkan daripada loyang dan biarkan di atas redai kek. Siap dan sedia untuk dimakan..

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marblepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label