Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 28 April 2020

Cara memasak Kek Marble

Kek Marble ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Marble yang bisa kalian jadikan contoh. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür.

Kek Marble Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır. anda dapat membuat Kek Marble mengfungsikan 11 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Kamu perlu 250 gm butter.
  2. Silahkan kamu siapkan 1 cawan gula.
  3. Anda Memerlukan 1/2 sudu kecil garam.
  4. Sediakan 1 sudu besar susu pekat.
  5. Siapkan juga 2 cawan tepung kek.
  6. Siapkan juga 4 biji telur.
  7. Anda perlu 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Sobat juga memerlukan 4 titik pewarna hijau.
  9. Siapkan juga Bancuhan air susu.
  10. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar susu pekat manis.
  11. Siapkan juga 1/2 cawan air panas.

Kekin harcı kullanacağınız kakaonun ve sosun. Resepi kek marble kukus ni saya ambil daripada Blog azlita masam manis. Boleh tengok Blog dia untuk resepi asal. Apa yang special pasal kek ni ialah kek ni mengguna kaya.

Langkah cara memasak Kek Marble

  1. Masukkan butter, gula dan garam ke dalam mangkuk pemutar. Lalu putarkan sehingga sebati. Masukkan pula susu pekat manis dan putarkan lagi hingga adunan menjadi gebu..
  2. Pecahkan telur ke dalam cawan sebiji demi sebiji lalu masukkan ke dalam mangkuk bersama esen vanilla dan putarkan sehingga adunan sebati..
  3. Sediakan air bancuhan susu dan masukkan ke dalam mangkuk adunan berselang seli dengan tepung lalu putarkan sehingga adunan sebati dan gebu..
  4. Masukkan sebahagian adunan ke dalam mangkuk kecil lalu titikkan 4 titisan pewarna hijau dan kacaukan sebati..
  5. Panaskan oven dengan suhu 170 darjah celcuis selama 10 minit. Guna api atas bawah. Sediakan loyang saiz 9 inci lalu sapukan dengan sedikit butter dan lapikkan kertas minyak di bahagian tengahnya. Curahkan berselang seli adunan asli dengan adunan berwarna hijau ke dalam loyang. Lalu corakkan adunan dengan garpu..
  6. Masukkan loyang ke dalam oven dan bakarkan selama 50 minit atau sehingga masak. Cucukkan di bahagian tengah kek dengan lidi jika licin tandanya kek sudah masak..
  7. Kek Marble siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 😍.

Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Faktor utama yang menjadikan kek marble. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marbleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label