Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 14 April 2020

Resep Kek Pisang Gebu

Kek Pisang Gebu ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Kek Pisang Gebu yang bisa Anda jadikan ide. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Di samping menyediakan Cekodok Pisang atau di Kelantan dipanggil Jemput Pisang, saya juga menyediakan Kek Gebu dan lembap, sesuai dengan citarasa saya untuk sekeping Kek Pisang. Pernah makan ke kek sarang semut cheese?

Kek Pisang Gebu Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Kek pisang merujuk kepada sejenis kuih kek yang diperbuat daripada tepung. kamu dapat membuat Kek Pisang Gebu memakai 10 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Pisang Gebu

  1. Sediakan juga 250 gm Butter.
  2. Kamu siapin 200 gm gula perang.
  3. Anda membutuhkan 4 biji telur gred A.
  4. Persiapkan 150 gm susu cair.
  5. Selain itu juga tambahkan 5 biji pisang berangan (lecek pisang).
  6. Silahkan sobat siapkan 30 gm choc chips.
  7. Sediakan juga 300 gm tepung gandum*.
  8. Siapkan juga 1/2 sudu kecil baking powder*.
  9. Silahkan sobat persiapkan 1/4 sudu kecil baking soda*.
  10. Kamu butuh bahan bertanda disatukan dan diayak.

Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Kalau betul ikut caranya insya Allah kek pisang ni mesti jadi lembut dan gebu. Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi.

Intruksi cara memasak Kek Pisang Gebu

  1. Mula2 putarkan butter dan gula perang hingga kembang. Pastikan butter lembut sebelum diputar..
  2. Masukkan telur satu per satu. Pukul selama 4-5minit. Kemudian masukkan bahan ayak sedikit2 berselang dengan susu cair..
  3. Bila adunan dah sebati masukkan pisang lecek. Gaul guna spatula perlahan lahan..
  4. Kemudian masukkan choc chip. Tabur juga sedikit ke atas kek..
  5. Terlebih dahulu panaskan oven selama 10minit. Suhu 160-180 darjah celcius. Bergantung pada oven masing2. Sediakan loyang 8x8inci. Griskan dgn sedikit butter. Masak selama 40-55minit api atas bawah. Periksa oven masing2. Periksa kek guna lidi klau adunan tak melekat, kek sudah masak. Siap!.

Gug dan lembap, mengikut citarasa saya untuk Pisang Cumi. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan. Kek pisang ni kalau makan berkali pun tidak pernah menjemukan. Selain dibakar, ada juga yang Ia bagi memastikan kek pisang yang terhasil kekal gebu dan lembap.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Gebu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Pisang Gebukonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label