Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 23 Maret 2020

Resep Kek Marble 3 Warna

Kek Marble 3 Warna ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Marble 3 Warna yang bisa kamu jadikan ide.

Kek Marble 3 Warna anda sanggup memasak Kek Marble 3 Warna memanfaatkan 8 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble 3 Warna

  1. Sediakan juga 300 g mentega.
  2. Silahkan kamu siapkan 250 g tepung naik sendiri.
  3. Silahkan sobat siapkan 200 g gula kastor.
  4. Anda Memerlukan 5 biji telur.
  5. Silahkan kamu persiapkan 3 sudu teh serbuk koko.
  6. Kamu perlu 2 sudu besar susu cair.
  7. Persiapkan 1 sudu teh esen vanila.
  8. Anda Memerlukan 1 sudu besar pandan emulco.

Step by step cara membuat Kek Marble 3 Warna

  1. Pukul mentega dan gula sehingga kembang..
  2. Masukkan esen vanilla. Teruskan memukul..
  3. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan teruskan putar. #tips :Pastikan telur adalah pada suhu bilik. Tambah tepung dan susu cair. Pastikan tepung dimasukkan sedikit demi sedikit..
  4. Bahagikan kepada tiga bahagian. (Koko, pewarna dan satu lagi perisa asal).
  5. Sendukkan perisa asal ke dalam tin pembakar, diikuti satu senduk yang dicampurkan pewarna hijau epal kemudian satu senduk bercampur koko. Ulangi proses sehingga habis..
  6. Gunakan lidi untuk membuat bentul 'swirl' supaya mendapat corak marble beberapa pusingan. Hentakkan tin kek beberapa kali supaya gelembung udara keluar. Bakar pada suhu 180 darjah selama 40 minit atau sehingga kek masak. Siap untuk dihidang..
  7. #tips :Suhu oven juga adalah sebenarnya bergantung kepada oven masing-masing. Jangan terlalu panas kerana kek boleh menjadi merekah..

Begitulah pembahasan Kek Marble 3 Warna terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble 3 Warnapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label