Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 29 Oktober 2020

Resep Ayam Goreng Berempah

Ayam Goreng Berempah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar tentang Ayam Goreng Berempah yang bisa Anda jadikan inspirasi. Bahan-Bahan: Ayam,Serbuk Kari, Serbuk Cili, Tepung Jagung, Jintan, Ketumbar, Serai dan Daun Kari. Literally translated from Malay, ayam goreng berempah means 'spiced fried chicken'. Infused with a mix of herbs and spices, this fried chicken dish is incredibly crunchy.

Ayam Goreng Berempah Sedap dan rangup, anda hanya memerlukan. Resepi Ayam Goreng Berempah yang sangat sesuai dihidangkan bersama nasi minyak atau nasi lemak. Sedap juga jika dimakan bersama nasi putih yang panas begitu sahaja. kamu sanggup memasak Ayam Goreng Berempah manfaatkan 6 bahan 2 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Goreng Berempah

  1. Silahkan kamu siapkan 3 ketul chicken rib (dipotong 2).
  2. Kamu siapin 3 sudu besar serbuk kari daging (pakai rempah kari Cap O).
  3. Kamu butuh 1 1/2 sudu besar serbuk cili.
  4. Sediakan 1 sudu besar lada sulah (aji-shio).
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu besar garam.
  6. Kamu butuh 1 tangkai daun kari (dipotong kecil).

Anak anak saya memang sukakan ayam goreng lebih lebih lagi ayam goreng berempah. Kalau tak ada lauk ayam, seolah tak ada lauk lah pada mereka. Sangat berbeza dengan zaman saya dulu. Menu Ayam Goreng Berempah ni nampak mudah tapi untuk dapatkan serat-serat yang rangup dan bergumpal tu kena ada cara dan tekniknya.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Berempah

  1. Masukkan semua bahan ke dalam mangkuk. Gaul sebati. Perapkan selama 30minit - 1jam (untuk rasa lagi sedap, boleh perap lebih lama lagi). Macam saya, perap 30minit je..
  2. Goreng dalam minyak panas, sehingga garing. Toskan minyak dan sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Jom lihat resipi perkongsian saudari Murni. Ayam goreng berempah kelantan biasanya tidak menggunakan daun kari dan rerambut datang daripada hirisan serai yang ditumbuk manakala resepi luar menambahkan daun kari untuk dapatkan. Resepi ayam goreng berempah ini sangat mudah. Ayam goreng berempah adalah improvisasi daripada ayam goreng. Pelbagai jenis rempah dipakai bagi menghasilkan rasa dan bau yang kuat dan penuh berperisa.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Berempah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Berempahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label