Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 05 Mei 2020

Step by step membuat Kek marble

Kek marble ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Kek marble yang dapat kamu jadikan ide. Siz ne düşünürsünüz bilmem ama kek denince benim aklıma ilk olarak mermer kek düşer. Çocukluğum kokar, bambaşkadır lezzeti sanki. Food and drinks company. kek marble jelita nie.memang gebu.moist.dan sedap. rugi klau anda tak cuba.nak buat Marble Cake Recipes, Best Cake Recipes, Sweet Recipes, Pandan Cake, Resep Cake, Malaysian Food. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni.

Kek marble Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. kamu sanggup memasak Kek marble memakai 8 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek marble

  1. Kamu perlu 250 g margerin.
  2. Selain itu juga tambahkan 200 g gula kaster.
  3. Anda perlu 250 g tepung gandum.
  4. Silahkan sobat siapkan 1 sdt baking powder.
  5. Kamu perlu 4 biji telur.
  6. Silahkan sobat persiapkan 60 ml susu cair.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sdt esen vanilla.
  8. Anda perlu 1 sdb serbuk koko.

Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang.

Intruksi cara membuat Kek marble

  1. Putar gula dan margerin hingga elok kembang(dr berwarna kuning hingga pucat)..masukkan telur sebiji putar lagi..buat sebiji² hingga habis..kemudian masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder sedikit demi sedikit.
  2. Berselang seli dengan susu segar....
  3. Bahagikan adunan kepada 2.....1 bahagian di tambah serbuk koko..kacau sebati....masukkan adunan ke dalam loyang.dan tompokkan adunan mengikut kreativiti sendiri..loyang pilihan 8x8..kalau bulat 6".
  4. Sementara itu..panaskan oven anggaran 15 minit.
  5. Bakar kek menggunakan api bawah..170 selama 40 minit. (Semuanya bergantung kepada oven anda sendiri).

Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch.

Begitulah pembahasan Kek marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek marblepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label