Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 09 Juni 2020

Resep Kek marble gebu duduk rumah

Kek marble gebu duduk rumah ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar tentang Kek marble gebu duduk rumah yang bisa sobat jadikan inspirasi.

Kek marble gebu duduk rumah anda sanggup memasak Kek marble gebu duduk rumah manfaatkan 10 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek marble gebu duduk rumah

  1. Kamu siapin 6 biji telor.
  2. Siapkan juga 1 1/3 cawan Gula castor.
  3. Anda butuh 220 gm Butter *dicairkan.
  4. Persiapkan 240 gm Tepung naik sendiri.
  5. Kamu membutuhkan 3 sudu besar susu cair.
  6. Silahkan sobat siapkan 2 sudu besar susu pekat manis.
  7. Selain itu juga tambahkan 1/2 sudu besar ovalette.
  8. Siapkan juga 1 sudu kecil baking powder.
  9. Anda perlu 1 sudu kecil Esen vanilla.
  10. Anda Memerlukan Pewarna ikut suka.

Step by step cara memasak Kek marble gebu duduk rumah

  1. Butter dicaikan dulu, kemudian ketepikan. Putar gula, ovalette dan telor satu persatu, putar hingga kembang.
  2. Masukkan esen vanilla, susu cair, susu pekat putar hingga sebati. Masukkan tepung gandum dan baking powder putar perlahan atau kaup balikkan sahaja. Kemudian msukkan butter cair juga gaul secara kaup balik.
  3. Boleh bancuh beberapa warna ikut suka, Masukkan adunan kek kedalam acuan 8 inci, bahagian atas kek juga boleh dihias atau lorek menggunakan baki adunan..
  4. Bakar pada suhu 170 - 180° selama 50- 60 minit. Bergantung pada oven masing2. Cuba cucuk dgn lidi utk tahu kek masak ke belum,kalau dah masak boleh terbalikkan atas redai..

Begitulah pembahasan Kek marble gebu duduk rumah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek marble gebu duduk rumahkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label