Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 24 April 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Marble kamu sanggup membuat Kek Marble mengfungsikan 11 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble

  1. Anda butuh 250 gm butter.
  2. Sediakan 1 cawan gula.
  3. Silahkan kamu siapkan 1/2 sudu kecil garam.
  4. Sediakan 1 sudu besar susu pekat.
  5. Kamu butuh 2 cawan tepung kek.
  6. Sediakan 4 biji telur.
  7. Kamu siapin 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Anda butuh 4 titik pewarna hijau.
  9. Kamu perlu Bancuhan air susu.
  10. Kamu siapin 1 sudu besar susu pekat manis.
  11. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan air panas.

Intruksi cara membuat Kek Marble

  1. Masukkan butter, gula dan garam ke dalam mangkuk pemutar. Lalu putarkan sehingga sebati. Masukkan pula susu pekat manis dan putarkan lagi hingga adunan menjadi gebu..
  2. Pecahkan telur ke dalam cawan sebiji demi sebiji lalu masukkan ke dalam mangkuk bersama esen vanilla dan putarkan sehingga adunan sebati..
  3. Sediakan air bancuhan susu dan masukkan ke dalam mangkuk adunan berselang seli dengan tepung lalu putarkan sehingga adunan sebati dan gebu..
  4. Masukkan sebahagian adunan ke dalam mangkuk kecil lalu titikkan 4 titisan pewarna hijau dan kacaukan sebati..
  5. Panaskan oven dengan suhu 170 darjah celcuis selama 10 minit. Guna api atas bawah. Sediakan loyang saiz 9 inci lalu sapukan dengan sedikit butter dan lapikkan kertas minyak di bahagian tengahnya. Curahkan berselang seli adunan asli dengan adunan berwarna hijau ke dalam loyang. Lalu corakkan adunan dengan garpu..
  6. Masukkan loyang ke dalam oven dan bakarkan selama 50 minit atau sehingga masak. Cucukkan di bahagian tengah kek dengan lidi jika licin tandanya kek sudah masak..
  7. Kek Marble siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 😍.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marblepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label