Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 03 April 2020

Resep Resepi Peanut Marble Cake

Resepi Peanut Marble Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar seputar Resepi Peanut Marble Cake yang bisa Anda jadikan wawasan.

Resepi Peanut Marble Cake kamu mampu memasak Resepi Peanut Marble Cake manfaatkan 21 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Resepi Peanut Marble Cake

  1. Silahkan kamu persiapkan Bahan A.
  2. Kamu butuh 250 g buttercup.
  3. Kamu siapin 1 cawan gula kastor.
  4. Anda Memerlukan 1 sudu esen vanila.
  5. Siapkan juga 1 sudu peanut butter.
  6. Anda perlu 4 biji telur gred B.
  7. Anda Memerlukan 2 cawan tepung gandum diayak.
  8. Sediakan juga 1 sudu backing powder diayak.
  9. Selain itu juga tambahkan 1/2 kotak susu full cream.
  10. Kamu siapin 1 cawan topping ace vivo (blh ganti dgn fresh cream vivo atau whipping cream.. kalau guna whipping cream perlu ditambahkan gula ye).
  11. Kamu perlu Bahan B (utk pembahagian warna dan rasa).
  12. Anda membutuhkan 1 sudu serbuk coklat diayak.
  13. Silahkan kamu siapkan 5 titik pewarna brown.
  14. Anda membutuhkan 5 titik pewarna red strawberry.
  15. Anda membutuhkan 2 titip perasa strawberry.
  16. Silahkan sobat persiapkan Nutella secukupnya.
  17. Kamu butuh Filling strawberry secukupnya.
  18. Kamu perlu 1 sudu badam cincang (tabur permukaan kek jika suka).
  19. Silahkan kamu siapkan C Bahan.
  20. Anda perlu Loyang saiz 7 inci.
  21. Selain itu juga tambahkan Baking paper gunting ikut tapak 7 inci.

Step by step cara membuat Resepi Peanut Marble Cake

  1. Mixer butter, gula dan esen vanila dgn kelajuan plg tinggi sehingga kembang dan putih. Kemudian masukkan peanut butter dan mix lagi sehingga sebati dan putih..
  2. Kemudian masukkan telur sebiji-biji dan mix dgn kelajuan sederhana..
  3. Kemudian masukkan tepung dan backing powder yang diayak, kaup balikkan shg sebati.. kemudian masukkan susu dan topping ace, kaup balikkan sehingga sebati semuanya..
  4. Bahagikan sama rata adunan kek kpd 3 bekas. Bekas pertama, masukkan serbuk coklat yg diayak dan titikkan pewarna brown utk tambah kepekatan. Xnak pun xpe.. 😬.
  5. Kemudian, bekas 1 lg masukkan perasa dan pewarna strawberry kemudian gaul bagi sebati..
  6. Yg ni kekalkan 1 bekas utk warna adunan kek yg asal..
  7. Ambil loyang saiz 7 inci, kemudian alaskan dengan baking paper yg sudah dipotong.. tepi2 loyang sapukan mentega. Mulakan dgn 4 sudu adunan kek warna asal, kemudian 4 sudu yg sama adunan kek warna coklat... kemudian ambil nutella, tuang sedikit di atas adunan kek warna coklat td. Kemudian, letak pula 4 sudu adunan kek warna strawbery, dan tuang sedikit filling strawberry di atsnya. Kemudian, ulang step yg sama sehingga adunan kek habis..
  8. Last sekali, bolehlah dicorakkan kek bahagian atsnya dan ditaburkan dgn kekacang jika suka.. preheat oven 15 mnt dgn suhu 180c, kemudian bakar kek dgn suhu 170c selama 45 mnt... dah siap masak, bolehla hias dan makan bersama family ☺️...

Begitulah pembahasan Resepi Peanut Marble Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Resepi Peanut Marble Cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label