Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 12 Agustus 2020

Resep Ayam masak kicap mudah

Ayam masak kicap mudah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar tentang Ayam masak kicap mudah yang dapat kalian jadikan inspirasi. Jom layan resepi dan cara penyediaan masak kicap yang mudah dan sedap ini. Masak dengan api perlahan sehingga hampir pekat. Kacau rata dan biarkan masak agak lama sehingga rasa ayam sebati.

Ayam masak kicap mudah Cik tom suka masak resepi ayam masak kicap sebab cara yang mudah nak masak dan menyelerakan. So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti tue ye. Untuk menghidang, ambil mi yang telah di tos tadi. anda dapat memasak Ayam masak kicap mudah memakai 8 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam masak kicap mudah

  1. Kamu membutuhkan Isi ayam yg digoreng dgn garam dan kunyit.
  2. Selain itu juga tambahkan bawang merah dihiris.
  3. Kamu siapin bawang putih dihiris.
  4. Anda membutuhkan Seinci halia dihiris.
  5. Anda membutuhkan cili merah.
  6. Anda Memerlukan Setengah labu bawang bawang besar dihiris.
  7. Anda perlu Kicap.
  8. Siapkan juga Air.

Masukkan ke dalam mangkuk, tambahkan hirisan ayam goreng yang tekah dihiris nipis bersama sawi. Manis pedas aroma nya cukup rasa. Menunggu untuk anda cuba dan putuskan yang mana menjadi pilihan hati. Selamat mencuba resepi ayam masak kicap ini di rumah.

Langkah cara memasak Ayam masak kicap mudah

  1. Goreng isi ayam dan ketepikan.
  2. Kurangkan sedikit minyak goreng ayam dan tumis bawang merah, bawang putih dan halia.
  3. Dah naik bau, masukkan cili besar yg dihiris, curah kicap n sedikit air. Masukkan bawang besar. Biarkan sehingga kuah sedikit pekat n bawang sedikit layu..
  4. Masukkan ayam goreng td, kacau sebentar dan siap..

Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak lemak ni. Lain orang, lain negeri, lain caranya. Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… Ayam masak kicap merupakan resepi paling mudah dan ringkas yang sesuai untuk dimasak oleh sesiapa sahaja yang baru sahaja belajar memasak tetapi menginginkan juadah yang enak dan membuatkan sesiapa sahaja makan bertambah tambah.

Begitulah pembahasan Ayam masak kicap mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam masak kicap mudahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label