Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 17 Agustus 2020

Resep Cucur ayam rangup

Cucur ayam rangup ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Cucur ayam rangup yang bisa kamu jadikan ide. Disini saya kongsikan resepi cucur sayur yang mudah dan rangup untuk dijadikan hidangan ringan korang.boleh lah cuba resepi cucur yang simple ini Thank you 😍. Petang-petang begini, kalau dapat makan Cucur Udang yang lembut, gebu dan garing dekat luar ni Bagi yang tak ada idea nak makan apa, bolehlah cuba resipi Cucur Udang yang min kongsi ni. Cucur udang rangup ini sedap dimakan begitu sahaja walaupun tidak dicicah dengan sos pun.

Cucur ayam rangup Tapi ada sedikit masalah yang tak. Resepi Bonus: Cucur Udang Jagung Rangup. Kredit foto: Zaidazukhi Zaidalias (Gambar bukan menggunakan. anda bisa memasak Cucur ayam rangup gunakan 9 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Cucur ayam rangup

  1. Anda membutuhkan Sedikit isi ayam (3 fillet ayam).
  2. Kamu siapin 1 labu bawang besar.
  3. Kamu membutuhkan 1 biji cili merah.
  4. Anda membutuhkan 10 keping biskut cream cracker.
  5. Silahkan sobat persiapkan Daun sup.
  6. Anda butuh Daun bawang.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 kiub pati ayam.
  8. Kamu perlu Garam secukup rasa.
  9. Siapkan juga 3 sdb tepung gandum.

Anda boleh ganti dengan udang hidup, kalau dapat udang bersaiz kecil. Celup dalam kuning telur dan salut dengan tepung jagung. Ayam Aduan yang Punya Kekuatan Mistik. Banyak penampilan ayam aduan bagus namun tidak mempunyai kemenangan dan berikut akan saya sajikan beberapa ciri fisik yang dapat anda kenali.

Langkah cara membuat Cucur ayam rangup

  1. Gaul fillet ayam yang telah dicincang bersama kiub pati ayam dan sedikit air di atas api kecil hingga ayam masak. Ketepikan..
  2. Tumbuk cream crackers pecah2 sj. Jangan terlalu hancur. Masukkan ke dalam bekas untuk bancuhan..
  3. Masukkan bawang besar yang di potong dadu, hirisan cili merah, hirisan daun sup dan daun bawang. Gaul balik2 perlahan..
  4. Masukkan ayam tadi. Gaul lagi secara perlahan. Kemudian masukkan tepung gandum dan sedikit air. Gaul sebati. Adunan biar melekat sahaja. Jangan terlalu lembik. Bancuhan setakat gambar di bawah..
  5. Goreng menggunakan api sederhana hingga keperangan..
  6. Angkat. Siap untuk dihidang bersama sos, kuah kacang atau kari..

Memang best la resepi cucur udang rangup ni. Boleh anda buat sendiri di rumah. Memang best kan Resepi Cucur Udang Rangup dimakan ketika masih panas. Ini adalah cara dan resepi cucur udang rangup gebu dan mudah untuk dibuat, bleh dicicah bersama kuah Cucur udang adalah hidangan udang yang disaluti tepung dan digoreng minyakmasak. untuk. Cucur yang sedap ialah cucur yang rangup di luar dan lembut di dalam.

Begitulah pembahasan Cucur ayam rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Cucur ayam rangupkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label