Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 09 Agustus 2020

Resep Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah

Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah yang bisa sobat jadikan inspirasi. Sharing my very own simple dish for working mums, housewives and those who wish to try. Resepi Ayam Masak Kicap Black Pepper. Ayam Bawang putih (ditumbuk/dikisar) Bawang besar (ditumbuk/dikisar) Lada hitam (ditumbuk/dikisar) Kicap Air Gula Garam Ajinomoto Cili api Daun bawang Sedikit minyak.

Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah Telur masak kicap adalah masakan yang digemari ramai orang, atau mungkin semua orang. Kalau lama tak makan, mula terasa rindu. Resepi yang mudah tetapi sangat sedap di tekak. kamu mampu membuat Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah mengfungsikan 7 bahan 5 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah

  1. Persiapkan Seekor Ayam (di potong kecil).
  2. Anda butuh 3 biji Bawang Besar (di mayang).
  3. Anda Memerlukan 2 inci halia (potong memanjang).
  4. Sediakan 1 sudu kecil Lada Hitam (di tumbuk halus).
  5. Persiapkan 4 biji kentang (di potong 4).
  6. Silahkan kamu siapkan Kicap (ikut suka masin @ lemak manis).
  7. Silahkan kamu persiapkan Garam secukup rasa.

Sesuai dijadikan lauk dinner dan sedap dimakan semasa musim hujan. Tags: #BLACK #Daging #Kicap. #Masak #Noxxa #PEPPER. ingin membuat ayam asam manis dengan bahan yang lebih sederhana namun tetap enak. Resepi Ayam Masak Blackpepper Cendawan ni sesuai dimasak pada hari bekerja oleh ibu-ibu kerana cepat dan mudah. Masukkan pula cendawan, celeri, minyak bijan dan kicap manis.

Langkah cara memasak Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah

  1. Ayam di bersihkan dan dipotong kecil.
  2. Mayang Bawang Besar, Potong halia memanjang & tumbuk lada hitam..
  3. Kupas kentang, potong 4 & bersihkan..
  4. Masukkan semua bahan-bahan di atas kedalam periuk. Tambah sedikit minyak & air (untuk megelakkan ayam melekat semasa memasak). Hidup kan api & masak semua bahan sehingga ayam & kentang empuk..
  5. Setelah ayam & kentang empuk masuk kan kicap & garam secukup rasa. Masak sehingga kuah agak pekat & siap untuk di hidang kan..

Cucuk-cucukkan ayam dengan garfu supaya bahan perapan dpt diserap dengan elok. Bukan mudah untuk dapatkan resepi ayam black pepper yang mampu memuaskan hati semua pihak. Tapi dengan resepi ini, semua yang makan pasti akan tersenyum lebar kerana kesedapannya. Resepi ayam masak black pepper pernah saya kongsikan sebelum ni. Masukkan kicap dan perasakan dengan garam secukupnya.

Begitulah pembahasan Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Kicap Black Pepper Bonda Rahmahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label