Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 01 Juni 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar mengenai Kek Marble yang dapat Anda jadikan inspirasi.

Kek Marble anda dapat membuat Kek Marble manfaatkan 7 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Kamu siapin 1 1/2 ketul butter.
  2. Anda perlu 3/4 cawan gula.
  3. Anda butuh 8 biji telur gred C.
  4. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  5. Anda Memerlukan 1/2 cawan susu pekat.
  6. Anda membutuhkan 2 1/2 cawan tepung naik sendiri.
  7. Sobat juga memerlukan 3 sudu besar serbuk koko.

Step by step cara memasak Kek Marble

  1. Masukkan gula, butter dan esen vanilla ke dalam mixer. Putarkan dalam kelajuan tinggi selama lebih kurang 15-20 minit sehingga gebu. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan putar selama 15 minit. Masukkan susu pekat. Putarkan sebati..
  2. Perlahankan mixer, masukkan tepung sedikit demi sedikit hingga habis. Naikkan kelajuan, putar lebih kurang 3-4 minit. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan sebatikan adunan..
  3. Sapu butter atau marjerin pada loyang dan lapik dengan baking paper. Masukkan adunan secara selang-seli sehingga habis adunan. Hentak loyang 2-3 kali sebelum dimasukkan ke dalam oven..
  4. Panaskan oven, pada 15 minit yang pertama, bakar pada suhu 170 C. Turunkan suhu kepada 150 C dan bakar selama 45 minit..
  5. Bila dah masak, keluarkan daripada oven. Keluarkan daripada loyang dan biarkan di atas redai kek. Siap dan sedia untuk dimakan..

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marblepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label