Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 16 Mei 2020

Panduan membuat Mable cheese cake

Mable cheese cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar tentang Mable cheese cake yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Mable cheese cake anda sanggup memasak Mable cheese cake gunakan 14 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Mable cheese cake

  1. Silahkan kamu siapkan Bahagian A.
  2. Anda perlu 250 gm butter.
  3. Sediakan juga 100 gm cream cheese.
  4. Silahkan sobat siapkan 1 sudu makan ovellet.
  5. Siapkan juga Bahagian B.
  6. Sediakan juga 200 gm gula pasir kisar halus.
  7. Anda perlu 1 tudung esen vanilla.
  8. Siapkan juga C Bahagian.
  9. Sobat juga memerlukan 5 biji telur gred A.
  10. Kamu perlu Bahagian D.
  11. Sediakan 250 gm tepung gandom+1 sudu kfc serbuk penaik.
  12. Silahkan sobat siapkan 1 sudu makan serbuk koko.
  13. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil pewarna bright red.
  14. Sediakan 1 sudu kecil emulco red velvet.

Intruksi cara membuat Mable cheese cake

  1. Putat bhn A sampai sebati,campor bhn B putar sampai kembang dalam 10 minit..
  2. Masuk bhn C.putar sampai kembang gebu dlm 5 minit..
  3. Masuk bhn D sikit demi sikit.Putar sekejap dlm kelajuan perlahan sampai sebati.Bahagi kepada 3 bahagian.1 dibiar kosong,2 lagi dicampur serbuk koko dan 1 lagi emulco red velvet+ bright red.Sediakan loyang sapu butter supaya tidak melekat./boleh juga lapik dgn baking paper.Cedok bubuh selang seli dlm loyang mengikut warna kesukaan..
  4. Sudah siap.hentakkan loyang supaya adunan rata.Ambil chopstick lorekkan dlm adunan mengikut kreativiti masing2.Dalam 5-6 kali pusingan bentuk bunga.Angkat chopstik lorekkan bulat kecil pula diatas adunan pula.Dalam erti kata laen,buatlaa ikut sukahati korang😂.
  5. Bakar suhu 160°c api atas bawah selama 40-45 min/sampai masak mengikut oven korang kt rumah.Nk tau dah msk senang jer,amik lidi cucok tgok tak melekat maknanya dah msk letew.Keluarkan dan terbalikkan atas redai kek sampai sejuk..Kalo korang tak sabar nk mkn...potong jer mcm ceq nie takdak sapa nk maqah aaihhh.Pastu..ngap teruih🤣😋.

Begitulah pembahasan Mable cheese cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Mable cheese cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label