Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 10 Mei 2020

Panduan memasak Kek marble cheese

Kek marble cheese ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek marble cheese yang bisa sobat jadikan contoh.

Kek marble cheese kamu bisa membuat Kek marble cheese pakai 8 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek marble cheese

  1. Anda butuh 130 gm planta @ marjerin @ butter.
  2. Anda butuh 100 gm cream cheese.
  3. Selain itu juga tambahkan 100 gm gula halus.
  4. Sobat juga memerlukan 4 biji telur grad B.
  5. Sobat juga memerlukan 125 gm tepung gandum.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu teh baking powder.
  7. Sediakan juga Sedikit esen vanilla.
  8. Sediakan Sedikit pewarna merah (pewarna kesukaan).

Intruksi cara memasak Kek marble cheese

  1. Panaskan oven kemudian ayak tepung bersama baking powder. Kemudian pukul planta, cheese dan gula hingga berubah warna dan sebati..
  2. Kemudian masukkan telur satu persatu dan campurkan esen vanilla. pukul sekejap, kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit. Apabila sebati, bahagikan adunan menjadi dua dan warnakan mengikut warna kesukaan..
  3. Setelah itu. Alaskan acuan dengan kertas minyak dan mulakan meletak adunan berselang-seli mengikut warna hingga selesai, lorekkan diatas adunan mengikut kesukaan. Setelah selesai masukkan kedalam oven dan bakar menggunakan api atas bawah dengan suhu 150 darjah selama 1 jam mengikut saiz oven masing-masing. Selamat mencuba.

Begitulah pembahasan Kek marble cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek marble cheesekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label