Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 25 Maret 2020

Resep Kek putih telur

Kek putih telur ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar tentang Kek putih telur yang bisa kalian jadikan ide. Lihat juga resep Rahasia Membuat Meringue Cookies Crispy, Tahan lama, Anti Gagal, Tanpa Spuit enak lainnya! See more ideas about Food, Food recipes and Cake.

Kek putih telur Telur juga membantu struktur dan kestabilan dalam adunan biskut dan kek. Ingat, apabila memukul putih telur, mulakan pada kelajuan perlahan terlebih dahulu dan tambah tahap kelajuan hingga adunan gebu dan ringan. Ramai yang buat kek dan biskut. fikir nak cepat je . sehingga . kamu sanggup membuat Kek putih telur menggunakan 10 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek putih telur

  1. Sediakan juga 375 g putih telur.
  2. Selain itu juga tambahkan 160 g gula pasir.
  3. Anda membutuhkan 1 sdt ovalete.
  4. Kamu siapin 175 g tepung gandum*.
  5. Anda Memerlukan 25 g susu tepung*.
  6. Silahkan sobat siapkan 40 g tepung jagung*.
  7. Silahkan kamu siapkan 165 g mentega dicairkan.
  8. Kamu perlu 1 sdt esen vanila.
  9. Kamu membutuhkan 1 sdb serbuk koko.
  10. Sobat juga memerlukan 1 sdb mocha paste.

Kuning telur pada puding, roti, donat, cookies membuat adonan jadi lembut makanya putih telur jadi semakin banyak karena tidak terpakai. Bolu Kukus Putih Telur Aku kongsikan resepi kek yang sangat mudah ni.jom semak!! Salam sejahtera semua sorry lambat masuk entry sebab MALAS.hehhe. Kek ni adalah resepi asalnya dari Kak Fida tapi desebabkan bahan- bahan kurang mencukupi maka Lydia olah la sendiri mengikut apa yang ada di rumah untu santapan minum petang ngan anak sister in law.

Langkah cara membuat Kek putih telur

  1. Ayak bahan yg bertanda* ketepikan.
  2. Putarkan putih telur,gula & ovalete sampai kembang pekat.
  3. Masukkan bahan²* yang sudah diayak tadi...putar perlahan...
  4. Masukkan esen vanila kacau dengan spatula....
  5. Akhir sekali masukkan mentega yang sudah dicairkan..kacau dengan spatula hingga sebati.
  6. Bahagi adunan kepada 3 bahagian. 1 plain. 2 koko. 3 mocha.
  7. Sapu loyang dengan butter..mulakan dengan plain kemudian warna koko & seterusnya mocha...lpstu ulang step sama sampai habis adunan...
  8. Bakar pada suhu 180*c selama 50 minit @ sehingga masak...sejukkan dulu baru potong.

Kek ni memang gebus, moist serta sedap. Sedapnya Kek Zebra Putih Telur ni atau tajuk asal dalam bahasa Indonesianya dipanggil Bolu Zebra Putih Telur. Jom cuba resipi perkongsian Mak Frida dari IG @fridajoincofee ni. Kegunaan telur untuk satu satu resipi boleh dianggap wajib. Bukan sekadar menyumbang kepada rasa dan tekstur produk pastri, malahan telur mempunyai fungsi yang lain seperti ejen emulsi, pengilat permukaan atas tart dan lain lain.

Begitulah pembahasan Kek putih telur terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek putih telurpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label