Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 05 Maret 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar tentang Kek Marble yang dapat kalian jadikan inspirasi. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür.

Kek Marble Apa yang special pasal kek ni ialah kek ni mengguna kaya. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. kamu bisa membuat Kek Marble pakai 9 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Sediakan 250 gm butter unsalted tatura.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula kastor (boleh kurangkan kalau tidak suka manis).
  3. Anda membutuhkan 5 biji telur gred B kalau guna telur gred A guna 4 biji sahaja.
  4. Kamu perlu 2 cawan tepung kek.
  5. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar tepung jagung.
  6. Sediakan juga 2 sudu besar koko.
  7. Anda Memerlukan 2 sudu besar air panas.
  8. Sediakan 1 sudu teh esen vanila.
  9. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu besar nutella.

Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır. Kekin harcı kullanacağınız kakaonun ve sosun. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from.

Intruksi cara memasak Kek Marble

  1. Sediakan bahan-bahan mentah kek marble seperti dalam gambar di bawah..
  2. Pukul mentega dan gula sehingga kembang dan putih. Masukkan telur satu persatu. Pukul lagi dan kacau rata..
  3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit. Kacau rata. Masukkan esen vanila. Kacau rata..
  4. Masukkan tepung jagung dan susu tepung. Kacau rata. Bancuh serbuk koko dengan air panas. Selepas itu campurkan dengan adunan tepung yang telah dibahagi dua. Satu lagi biarkan kosong..
  5. Selepas itu masukkan selang seli adunan kosong dan adunan yang digaulkan dengan koko. Buat sampai habis adunan tadi..
  6. Akhir sekali akak letakkan 2 sudu besar nutella untuk hiasan bahagian atas. Sebelum itu hentakkan secara perlaham loyang supaya adunan sama rata. Sedia dibakar selama 40 - 45 minit dengan suhu 150 darjah celcius..

Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Faktor utama yang menjadikan kek marble. Kek marble yang lembut dan enak dinikmati p/s: gula halus tu kalau nak ganti dengan gula biasa pun boleh.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marbleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label