Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 15 Maret 2020

Resep Kek Marble Setulus Hati

Kek Marble Setulus Hati ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek Marble Setulus Hati yang dapat kalian jadikan inspirasi.

Kek Marble Setulus Hati anda mampu memasak Kek Marble Setulus Hati mengfungsikan 8 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Setulus Hati

  1. Silahkan sobat siapkan 250 gm pure butter (saya guna Anchor).
  2. Sobat juga memerlukan 150 gm tepung naik sendiri.
  3. Selain itu juga tambahkan 90 gm tepung gandum.
  4. Persiapkan 170-180 gm gula castor.
  5. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur gred B.
  6. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil esen vanila.
  7. Sediakan 1 sdb susu pekat manis.
  8. Persiapkan 1 sudu kecil pewarna hijau dan perwarna merah jambu.

Intruksi cara membuat Kek Marble Setulus Hati

  1. 1. Pukul butter bersama gula sampai kembang menggunakan kelajuan yang tinggi 2. Dengan kelajuan yang rendah masukkan telur satu persatu hingga kembang.
  2. 3. Masukkan pula essen vanila 4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis.
  3. 5. Akhir sekali masukkan susu pekat 6. Sediakan 3 bekas untuk diadun dengan pewarna, bekas pertama adunan original, adunan ke 2 campurkan dengan perwarna merah dan adunan ke 3 dengan perwarna hijau..
  4. 7. Sediakan loyang 8" yang telah dialas dengan kertas dan ambil dalam beberapa sudu besar adunan original, seterusnya warna hijau dan akhir sekali warna merah jambu. Ulang berselang seli adunan tersebut sehingga habis. 8. Apabila sudah habis hentakkan 3-4 kali untuk buang angin yang berada dalam adunan tersebut. Ambil lidi dan lorekkan jadi corak marble..
  5. 9. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 150 dan bakar selama 40-50 minit 10. Boleh cucuk dengan lidi di tengah kek nak tahu masak ke tidak, tak melekat tanda masak lah ya. Dah siap bolehlah dihidang bersama kopi O panas dan makan bersama-sama keluarga..

Begitulah pembahasan Kek Marble Setulus Hati terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Setulus Hatipostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label