Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 09 Desember 2020

Step by step membuat Ayam Goreng Berempah cara saya

Ayam Goreng Berempah cara saya ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar seputar Ayam Goreng Berempah cara saya yang dapat Anda jadikan contoh.

Ayam Goreng Berempah cara saya anda dapat memasak Ayam Goreng Berempah cara saya manfaatkan 5 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Goreng Berempah cara saya

  1. Sediakan Ayam bahagian mana pun boleh (saya ambil bahagian paha).
  2. Anda perlu Pes Soto jenama Mamaizz (boleh google pes soto mamaizz).
  3. Sobat juga memerlukan Serbuk Roti (Bread Crumb) banyak agak-agak.
  4. Anda butuh Secukup Rasa Maggi banyak ikut suka.
  5. Silahkan kamu persiapkan Minyak untuk menggoreng.

Step by step cara memasak Ayam Goreng Berempah cara saya

  1. Basuh bersih ayam, dan kerat-kerat isi ayam seperti dalam gambar..
  2. Ambil agak-agak sebahagian banyak pes soto dan oleskan ke isi ayam tadi hingga sebati. Perap dalam setengah jam..
  3. Selepas di perap. Salut ayam tadi dengan serbuk roti dan Goreng dalam api yang kecil..
  4. Pes Soto jenama Mamaizz. Boleh google pes soto mamaizz.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Berempah cara saya terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Berempah cara sayaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label