Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 11 Desember 2020

Step by step membuat Ayam goreng masak halia

Ayam goreng masak halia ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar tentang Ayam goreng masak halia yang dapat kalian jadikan wawasan. AYAM GORENG HALIA bahan bahan: ayam - dipotong kecil bawang merah - hiris.cara cara: ayam dilumur garam dan serbuk kunyit dan digoreng separuh masak. angkat dan ketepikan. panaskan minyak. goreng halia sehingga garing. Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni.

Ayam goreng masak halia Cara buat ayam masak halia tak perlu guna 'artificial-flavouring'. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Tak perlu menggunakan 'artificial-flavouring' untuk menghasilkan hidangan Ayam Masak Halia yang sedap ini..resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan sebagainya kan. kamu dapat memasak Ayam goreng masak halia gunakan 14 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam goreng masak halia

  1. Anda perlu Ayam goreng garam kunyit.
  2. Kamu membutuhkan Bawang putih.
  3. Silahkan kamu siapkan Bawang merah.
  4. Silahkan kamu siapkan Halia.
  5. Kamu butuh Ditumbuk.
  6. Sobat juga memerlukan 4 sudu Kicap manis.
  7. Silahkan sobat siapkan 4 sudu Sos tiram.
  8. Kamu siapin Garam.
  9. Sobat juga memerlukan Gula.
  10. Anda perlu Hirisan halia.
  11. Anda membutuhkan Bawang besar hiris.
  12. Sediakan juga Cili merah hiris.
  13. Anda perlu Lada hitam ditumbuk.
  14. Kamu perlu Daun sup.

Sebelum ni saya dah tulis mengenai Resepi Ayam Goreng Kunyit Paling Senang di sini untuk Banyak versi resepi ayam halia ni. Sama ada suka yang berkuah atau jenis sedikit kering. Pilih pada selera je mahu yang mana ea. So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia ini ye.

Intruksi cara membuat Ayam goreng masak halia

  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi..
  2. Masukkan ayam, kicap manis, sos tiram, garam, gula dan sedikit air..
  3. Masukkan hirisan halia, bawang besar, cili dan lada hitam. Kacau hingga bawang layu..
  4. Boleh tabur daun sup bagi wangi sikit..

Masukkan ayam dan goreng sehingga garing. Menu berbuka hari ni ayam masak halia. Buat untuk sahur pun boleh ni sebab senang je. Sempat la nk masak pepagi tu kan. Elok makan halia ni untuk buang angin dalam badan.

Begitulah pembahasan Ayam goreng masak halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam goreng masak haliakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label