Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 13 Desember 2020

Resep Ayam Goreng Kunyit Sedap

Ayam Goreng Kunyit Sedap ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Kunyit Sedap yang dapat Anda jadikan inspirasi. Bahan bahan Lumur ayam dengan garam kunyit rata rata. Kemudian masukkan tepung jagung dan gaul rata. Potong sayur sayuran, bawang Holland dan cili merah.

Ayam Goreng Kunyit Sedap Tambah lagi rasa pedas dari lada hitam dan cili padi yang menambahkan selera anda. Ayam goreng kunyit adalah antara cara masakan ayam yang paling simple dan mudah tetapi sedap dimakan. Ia boleh dimakan terus dengan nasi putih ataupun dihidang menjadi nasi goreng ayam kunyit. kamu dapat membuat Ayam Goreng Kunyit Sedap manfaatkan 4 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Goreng Kunyit Sedap

  1. Kamu butuh 300 gm ayam dibersihkan.
  2. Sediakan juga 2 sdb kunyit.
  3. Anda perlu Secubit garam.
  4. Kamu butuh Minyak masak secukupnya.

Cara penyediaannya sungguh mudah seperti di bawah. Hari ini, pulang dari kerja terpandang pintu dapur terbuka dan terbau sesuatu yang mengundang selera! Letak beg tangan, dan tanggalkan stoking lalu terus meluru ke dapur. Kelihatan dua beradik sedang memasak hidangan tengahari.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Kunyit Sedap

  1. Bersihkan ayam.Gaul garam kunyit..
  2. Panaskan minyak dan goreng sehingga keemasan dan masak.
  3. Dah toskan minyak.boleh padankan dgn juadah lain.hidang bersama nasi..

Udang Goreng Kunyit Sedap Mudah Senang. Tak de mood nak citer banyak. Moh lerr tengok resepi sedap mudah style Nina. Moga ianya membantu korang yang mungkin tengah kebuntuan nak masak apa hari ni. Sajian ayam goreng bumbu pedas manis yang gurih adalah hidangan utama yang enak.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Sedapartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label