Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 26 Februari 2020

Resep Kek kurma tanpa telur #kurma

Kek kurma tanpa telur #kurma ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek kurma tanpa telur #kurma yang bisa kalian jadikan contoh. Tapi kek kurma walnut inspirasi Chef Fame ni memang enak, tetap sedap lembut walaupun tanpa telur. Masukkan minyak, gula, garam, serbuk kulit kayu. Kek kurma merupakan sebuah kek yang tidak asing lagi di kalangan kita.

Kek kurma tanpa telur #kurma CommunitySee All. saveSave Kek Coklat Tanpa Telur For Later. Kek Coklat Tanpa Telur by Dayang Jack. See more ideas about Cake recipes, Resep cake and Food recipes. anda bisa memasak Kek kurma tanpa telur #kurma memanfaatkan 6 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek kurma tanpa telur #kurma

  1. Silahkan kamu persiapkan 200 gram tepung gandum.
  2. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  3. Silahkan kamu siapkan 170 gram butter.
  4. Silahkan kamu siapkan 100 gram gula kastor.
  5. Persiapkan Badam cincang.
  6. Kamu perlu 10 biji kurma dibuang biji dan dilembutkan dengn air panas.

Dari Dapur MaDiHaA: Kek Kurma Moist Tanpa Telur lagi. Kali kedua mencuba buat Kek Kurma. alhamdulillah kali ni baru puas hati. Kek carrot versi sihat ini sesuai dimakan oleh sesiapa saja, termasuk anak-anak. Do you have leftover dates or kurma from Ramadhan?

Step by step cara membuat Kek kurma tanpa telur #kurma

  1. Blender kurma yang telah dilembutkan dengan air panas sehingga hancur..
  2. Putar butter dengan gula sehingga kembang..
  3. Masukkan tepung dan baking powder yang telah diayak sedikit demi sedikit dan putar..
  4. Letak kurma yang telah diblend dan putar lagi..
  5. Setelah sebati, masukkan di dalam loyang yang telah digris dengan butter. Bakar di dalam oven dengan suhu 180 celcius selama 50-60 minit mengikut oven masing-masing..

Good news is you do not need to throw it away cause we have better idea which to turn it into a cake! Dessert yang mudah, kerana kita tak perlu bakar guna oven. Untuk kek batik, kali ni Che Nom sediakan tanpa telur. Kek Pisang Kukus @ Kek Kurma Kukus. Bahan B - blend tanpa air atau lecek, ketepikan.

Begitulah pembahasan Kek kurma tanpa telur #kurma terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek kurma tanpa telur #kurmaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label