Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 09 Desember 2020

Resep Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd yang dapat kamu jadikan wawasan. Saya teringat untuk menyediakan nasi ayam goreng kunyit selepas terpandang dalam Instagram @khairulaming. Cepat cepat meminta Nana membeli bahagian dada ayam di Giant. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…". Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit.

Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd Sajian ayam yang khas dengan warna kuning dan garing ini, memang memiliki citarasa yang enak dan begitu menggoda. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Resepi ayam goreng kunyit yang simple dan sedap. anda sanggup memasak Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd memanfaatkan 11 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

  1. Sobat juga memerlukan 1 @ 2 ketul dada ayam (dipotong kecil).
  2. Sediakan juga Bahan Tumis.
  3. Kamu perlu 3 ulas bawang putih.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 inci halia.
  5. Kamu membutuhkan Bahan Lain.
  6. Silahkan kamu persiapkan Setengah labu bawang holland (potong bulat).
  7. Kamu membutuhkan Lobak merah (potong memanjang).
  8. Sediakan Badek jagung (potong serong).
  9. Kamu perlu Cili merah (hiris).
  10. Anda membutuhkan Garam secukup rasa.
  11. Kamu membutuhkan Minyak.

Sesuai dihidangkan bersama sambal belacan, pasti lazat sekali. Kemaren.tahun baru seharian hujan.walau nggak deras banget sich.tapi awet hujannya. Liat stock laut di freezer kosong.mau tidak mau harus keluar dech belanja. Ayam goreng is an Indonesian and Malaysian dish consisting of chicken deep fried in oil.

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

  1. Perap ayam dengan garam, serbuk kunyit dan lada sulah. Biarkan seketika..
  2. Panaskan minyak, tumis bawang putih dan halia sehingga wangi..
  3. Masukkan ayam, goreng sehingga separuh masak..
  4. Masukkan lobak merah dan badek jagung. Gaul sebati sehingga sedikit layu..
  5. Akhir sekali, masukkan bawang holland dan cili merah. Tambah garam secukup rasa dan gaul sebati..
  6. Ayam Goreng Kunyit sedia dihidang. Selamat mencuba.. 😊.

Ayam goreng kunyit adalah antara cara masakan ayam yang paling simple dan mudah tetapi sedap dimakan. Ia boleh dimakan terus dengan nasi putih ataupun dihidang menjadi nasi goreng ayam. Ayam Goreng Kunyit ini bila dah sejuk pun tetap rangup. Tetapi, tidak boleh dinafikan antara ayam goreng paling sedap di Malaysia adalah Ayam Goreng Kunyit. Ayam goreng yang di bumbu kuning juga tidak kalah lezat untuk hidangan di rumah.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohdpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label