Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 19 November 2020

Tutorial memasak Ayam goreng masak halia

Ayam goreng masak halia ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Ayam goreng masak halia yang bisa Anda jadikan inspirasi. AYAM GORENG HALIA bahan bahan: ayam - dipotong kecil bawang merah - hiris.cara cara: ayam dilumur garam dan serbuk kunyit dan digoreng separuh masak. angkat dan ketepikan. panaskan minyak. goreng halia sehingga garing. Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni.

Ayam goreng masak halia Cara buat ayam masak halia tak perlu guna 'artificial-flavouring'. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Tak perlu menggunakan 'artificial-flavouring' untuk menghasilkan hidangan Ayam Masak Halia yang sedap ini..resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan sebagainya kan. kamu sanggup membuat Ayam goreng masak halia memakai 14 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Ayam goreng masak halia

  1. Sobat juga memerlukan Ayam goreng garam kunyit.
  2. Sediakan Bawang putih.
  3. Kamu siapin Bawang merah.
  4. Silahkan sobat persiapkan Halia.
  5. Anda Memerlukan Ditumbuk.
  6. Kamu membutuhkan sudu Kicap manis.
  7. Selain itu juga tambahkan sudu Sos tiram.
  8. Sediakan Garam.
  9. Selain itu juga tambahkan Gula.
  10. Persiapkan Hirisan halia.
  11. Sobat juga memerlukan Bawang besar hiris.
  12. Sediakan Cili merah hiris.
  13. Anda Memerlukan Lada hitam ditumbuk.
  14. Kamu perlu sup.

Sebelum ni saya dah tulis mengenai Resepi Ayam Goreng Kunyit Paling Senang di sini untuk Banyak versi resepi ayam halia ni. Sama ada suka yang berkuah atau jenis sedikit kering. Pilih pada selera je mahu yang mana ea. So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia ini ye.

Intruksi cara membuat Ayam goreng masak halia

  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi..
  2. Masukkan ayam, kicap manis, sos tiram, garam, gula dan sedikit air..
  3. Masukkan hirisan halia, bawang besar, cili dan lada hitam. Kacau hingga bawang layu..
  4. Boleh tabur daun sup bagi wangi sikit..

Masukkan ayam dan goreng sehingga garing. Menu berbuka hari ni ayam masak halia. Buat untuk sahur pun boleh ni sebab senang je. Sempat la nk masak pepagi tu kan. Elok makan halia ni untuk buang angin dalam badan.

Begitulah pembahasan Ayam goreng masak halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam goreng masak haliakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label