Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 10 November 2020

Resep Ayam masak lemak cili api

Ayam masak lemak cili api ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar mengenai Ayam masak lemak cili api yang dapat kamu jadikan wawasan. Ayam Masak Lemak Cili Padi dengan Tips dan Rahsianya. Bahan bahan Masukkan ayam dalam periuk dan nyalakan api perlahan. Kacau sehingga kulit ayam nampak kering sedikit.

Ayam masak lemak cili api Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Macam tak percaya bila nak masak tak masukkan bawang, tapi hasilnya memang masak lemak yang mantap, ayam tidak berbau hanyir dan pedas semuanya cukup rasa. anda sanggup memasak Ayam masak lemak cili api gunakan 15 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam masak lemak cili api

  1. Kamu membutuhkan 300 gm isi ayam saya guna dada ayam.
  2. Kamu butuh 3 sudu besar minyak, Lebihkan jika mahu.
  3. Sobat juga memerlukan 10 tangkai cili api hijau.
  4. Anda membutuhkan 3 ulas bawang besar.
  5. Sobat juga memerlukan 4 ulas bawang putih.
  6. Kamu siapin 1 tangkai serai.
  7. Sediakan juga 1/2 sudu teh serbuk kunyit.
  8. Anda membutuhkan 1 helai limau purut.
  9. Anda Memerlukan 1/2 cawan santan pekat saya guna santan kotak ayam brand.
  10. Sediakan juga 1/2 cawan air.
  11. Anda membutuhkan 1/2 sudu teh garam.
  12. Silahkan kamu siapkan 1/2 susu teh gula perang.
  13. Silahkan sobat persiapkan 1 biji kentang.
  14. Sediakan juga 1 helai asam keping.
  15. Kamu membutuhkan Daun sup setangkai untuk garnishing.

Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air. Tuk bagi ayam masak lemak cili api sedap,jangan buang kulit ayam semua. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi.

Step by step cara memasak Ayam masak lemak cili api

  1. Cili api, bawang besar dan Putih diblend bersama. Panaskan minyak dan tumis bersama serai dan daun limau purut sehingga naik bau..
  2. Masukkan 1/2 sudu teh serbuk kunyit dan kacau sebati. Masukkan isi ayam yang dipotong dadu dan masak seketika sehingga..
  3. Masukkan santan ke dalam ayam dan kacau. Masukkan kentang dan asam keping. Untuk masakan yang menggunakan santan, perlu ditimba dengan senduk supaya santan tidak berketul. Timba maksud nya seperti perlu di kacau menggunakan senduk..
  4. Apabila kuah sudah hampir masak, masukkan garam dan gula mengikut citarasa masing2. Kacau sebati. Taburkan sedikit daun sup dan boleh dihidangkan..

Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… It is also called Ayam Masak Lemak Cili Api. Cili Api also refers to bird's eye chilli.

Begitulah pembahasan Ayam masak lemak cili api terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam masak lemak cili apiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label