Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 26 November 2020

Panduan memasak Ayam masak lemak cilipadi

Ayam masak lemak cilipadi ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar seputar Ayam masak lemak cilipadi yang dapat sobat jadikan ide. Sekali sekala kena layan masakan melayu jugak. Nah saya bagi resepi masak lemak cili padi. Ayam masak lemak cilipadi. ila yusoff. Загрузка.

Ayam masak lemak cilipadi Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi. Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. anda sanggup memasak Ayam masak lemak cilipadi memakai 9 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam masak lemak cilipadi

  1. Sediakan 2 biji bwg kecil.
  2. Silahkan sobat persiapkan Cilipadi ikut kepedasan masing2.
  3. Siapkan juga 1 cm halia.
  4. Anda membutuhkan 1 inc kunyit hidup.
  5. Kamu perlu 3 btg serai dititik.
  6. Anda Memerlukan 1 keping asam keping.
  7. Anda Memerlukan 5 ketul ayam.
  8. Anda Memerlukan 2 biji ubi kentang belah 4.
  9. Silahkan kamu siapkan 1 cawan santan.

Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Ayam Masak Lemak Cili Padi or Chicken in Coconut Cream with Birds Eye Chili in English, is a spicy rich yellow coconut gravy that is cooked with chilli padi. While this recipe uses chicken, it can be substituted with prawns, flower crabs or fishead. Cili padi (cili api) = bird's eye chilli (because they are tiny, not quite like rice grains, but small).

Step by step cara memasak Ayam masak lemak cilipadi

  1. Bwg kunyit halia cili ditumbuk@dikisar.
  2. Masukkan santan ubi kentang dan serai letak + air setengah cwn.
  3. Da mengelegak masukkan ayam dan asam keping. Sentiasa kacau. Klu nk berlemak lgi bole + santan pekat 1/2cwn.masak hingga kentang dah lembut. Masukkan garam dan perasa.
  4. Siap.

Ayam Masak Lemak = chicken cooked It is also called Ayam Masak Lemak Cili Api. Cili Api also refers to bird's eye chilli. Here is an image of the Royal Mosque of Seri. Cili kering dikatakan akan menyebabkan lemak cili padi lebih berlemak. Kata Syed lagi, kalau guna ayam tua lagi sedap.

Begitulah pembahasan Ayam masak lemak cilipadi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam masak lemak cilipadikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label