Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 25 Oktober 2020

Tutorial membuat Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar tentang Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd yang dapat kamu jadikan inspirasi. Ayam Goreng Kunyit yg digemari ramai.time kasih like page nie. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…". Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit. Saya teringat untuk menyediakan nasi ayam goreng kunyit selepas terpandang dalam Instagram @khairulaming.

Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd Sajian ayam yang khas dengan warna kuning dan garing ini, memang memiliki citarasa yang enak dan begitu menggoda. Ayam goreng is an Indonesian and Malaysian dish consisting of chicken deep fried in oil. Ayam goreng literally means "fried chicken" in Malay (including both Indonesian and Malaysian standards). kamu mampu membuat Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd manfaatkan 11 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

  1. Anda Memerlukan 1 @ 2 ketul dada ayam (dipotong kecil).
  2. Kamu perlu Bahan Tumis.
  3. Sediakan juga 3 ulas bawang putih.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 inci halia.
  5. Sediakan juga Bahan Lain.
  6. Silahkan sobat persiapkan Setengah labu bawang holland (potong bulat).
  7. Kamu perlu Lobak merah (potong memanjang).
  8. Silahkan sobat persiapkan Badek jagung (potong serong).
  9. Silahkan sobat siapkan Cili merah (hiris).
  10. Anda butuh Garam secukup rasa.
  11. Silahkan sobat persiapkan Minyak.

Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Resepi ayam goreng kunyit yang simple dan sedap. Sesuai dihidangkan bersama sambal belacan, pasti lazat sekali. Kemaren.tahun baru seharian hujan.walau nggak deras banget sich.tapi awet hujannya.

Langkah cara membuat Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd

  1. Perap ayam dengan garam, serbuk kunyit dan lada sulah. Biarkan seketika..
  2. Panaskan minyak, tumis bawang putih dan halia sehingga wangi..
  3. Masukkan ayam, goreng sehingga separuh masak..
  4. Masukkan lobak merah dan badek jagung. Gaul sebati sehingga sedikit layu..
  5. Akhir sekali, masukkan bawang holland dan cili merah. Tambah garam secukup rasa dan gaul sebati..
  6. Ayam Goreng Kunyit sedia dihidang. Selamat mencuba.. 😊.

Liat stock laut di freezer kosong.mau tidak mau harus keluar dech belanja. Ayam goreng yang di bumbu kuning juga tidak kalah lezat untuk hidangan di rumah. Adapun bumbu kuning bisa kita buat dari gabungan beberapa rempah termasuk kunyit dengan takaran yang tepat. Ayam Goreng Kunyit ini bila dah sejuk pun tetap rangup. Tetapi, tidak boleh dinafikan antara ayam goreng paling sedap di Malaysia adalah Ayam Goreng Kunyit.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit #phopbylinimohdkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label