Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 30 Oktober 2020

Tutorial memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar mengenai 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE yang bisa kamu jadikan contoh. Teringin mau makan ayam cincang atau ayam goreng kunyit yg kt mek kelantan. So disebabkan PKP kita trylah buat sendiri. Lauk daging dan ayam adalah antara menu yang biasa dimasak setiap hari.

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE Lauk lauk yang dimasak oleh Fasha adalah lauk harian yang mudah seperti ikan kembong goreng, sup ayam, ayam masak kicap, sambal belacan dan sayur bayam. Yang simple begitu, juga yang tak jemu dinikmati. Walaupun sekadar ikan kembong goreng, tidak semua kita pandai menggoreng ikan. kamu sanggup membuat 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE gunakan 8 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

  1. Anda butuh 3 @4 ketul ayam dipotong kecil.
  2. Silahkan kamu persiapkan Sayur(tpulang korang nak letak sayur apa pn boleh).
  3. Sediakan 1 biji bawang besar(potong bulat).
  4. Silahkan kamu persiapkan 2 ulas bawang merah.
  5. Silahkan sobat persiapkan 4 ulas bawang putih(diketuk).
  6. Silahkan sobat siapkan 5-6 tangkai cili hijau.
  7. Persiapkan Garam, serbuk kunyit dan perasa secukupnya.
  8. Kamu siapin Minyak untuk menggoreng.

Resepi Lauk Pauk Saya dapati dari teman-teman dan dikumpulkan disini. Kacau dan masukan isi ayam. tudungkan ayam untuk sementara.bagi menyerapkan bahan rempah serap dalam isi Bila dah halus gaulkan dengan jengkol tadi masukkan ikan bilis sekali dan daun kunyit. Gulai ayam merupakan lauk kegemaran kami sekeluarga. Boleh dikatakan pulak tak de masalah.

Step by step cara membuat 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

  1. Salutkan ayam dengan serbuk kunyit. Biarkan seketika.ni antara bahan2 saya. Umah dah kehabisan sayur. So guna mana yang ada. Hahah. Ok next!.
  2. Panaskan minyak, goreng ayam separuh masak.
  3. Kemudian masukkan lobak merah. Goreng agak sikit layu, masukkan bawang merah dan bawang putih. Kacau smpai naik bau..
  4. Kemudian masukkan sayur, bawang besar yg dipotong bulat, cili hijau, garam dan serbuk perasa. Kacau sebati..
  5. Tunggu bawang agak sikit layu, angkat dan hidangkan..
  6. 💡SUDUT SEMBANG : sayur tu korang boleh guna macam kacang panjang ke.. Kacang buncis, brokoli, bunga kubis ke.. Lagi sedap. Kte guna mana ada je ni. Heeheh... ❤️.

Kalau gulai ayam ni biasanya saya padankan dengan ikan goreng kunyit dan sedikit ulam-ulaman serta sambal belacan. Mudah, cepat, lazat. ? masak ni je dah cukup dah. Tak payah masak sayur sebab dah ada sayur kat dalam ayam. Ayam Goreng Kuning sangat mudah dibuat. Masakan ayam yang gurih ini bisa dibuat sekaligus banyak, dan disimpan dalam lemari es atau freezer.

Begitulah pembahasan 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLEkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label