Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 06 Oktober 2020

Resep Satay Ayam & Daging

Satay Ayam & Daging ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar seputar Satay Ayam & Daging yang bisa sobat jadikan ide. Adakah makanan di atas ini merupakan kegemaran anda? Jika ya, kami hanya memerlukan anda menekan butang "LIKE" pada halaman utama. Satay (/ˈsæteɪ/ SA-tay, /ˈsɑːteɪ/ SAH-tay), or sate in Indonesian and Malay spelling, is a Southeast Asian dish of seasoned, skewered and grilled meat, served with a sauce.

Satay Ayam & Daging Chicken Satay Skewers from Amazing Malaysian by Norman Musa. Make your favourite Asian takeaway side dish at home with this Malay. null Temukan Penawaran Terbaik Hanya di satay.ayam Online. satay.ayam. Easy sate babi and sate ayam recipe by Rita. kamu mampu memasak Satay Ayam & Daging manfaatkan 24 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Satay Ayam & Daging

  1. Silahkan sobat persiapkan 400 gm isi ayam (dipotong kecil).
  2. Silahkan sobat siapkan 200 gm daging (dipotong nipis).
  3. Silahkan sobat siapkan Bahan Kisar :.
  4. Kamu siapin 1 biji bawang besar.
  5. Sediakan 3 ulas bawang putih.
  6. Siapkan juga 1 inci lengkuas.
  7. Persiapkan 1 1/2 inci kunyit hidup.
  8. Sediakan 2 batang serai.
  9. Anda perlu 2 inci halia.
  10. Anda perlu 1/2 sudu besar jintan putih.
  11. Kamu butuh 1/2 sudu besar jintan manis.
  12. Anda Memerlukan 1 sudu teh garam.
  13. Anda perlu 6 sudu besar gula.
  14. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh serbuk kunyit.
  15. Anda membutuhkan Secubit serbuk perasa.
  16. Anda perlu Bahan Kuah Kacang :.
  17. Sediakan juga 2 bungkus Pes Kuah Kacang Segera (sebarang jenama).
  18. Anda butuh 1 cawan air.
  19. Kamu butuh Bahan Nasi Impit :.
  20. Anda perlu 8 bungkus Nasi Impit Segera.
  21. Anda perlu 2 liter air.
  22. Kamu membutuhkan Bahan Sampingan :.
  23. Kamu siapin 1/2 batang timun (dipotong dadu).
  24. Silahkan kamu siapkan 1 biji bawang besar (dipotong dadu).

I developed the recipe based on the Sate Babi/Ayam Kecap I always ordered from my opposite neighbor when I was young. resepi satay ayam mudah yang saya kongsikan ini didapat dari rakan saya dari johor. jom kita layan resepi dibawah. Learn how to make authentic sate ayam bumbu kacang served with delicious peanut sauce that you Bumbu Kacang (Satay with Peanut Sauce) - Learn how to make authentic Indonesian sate ayam. These Malaysian chicken kebabs are marinated in a spice market's worth of seasonings, from ginger to fennel to coriander. Selain satay lembu dan ayam, ada pelbagai macam jenis satay seperti : satay arnab, satay hati Pada resepi kali ini kami akan mengongsikan resepi satay ayam serta kuah kacang yang sangat lazat.

Step by step cara memasak Satay Ayam & Daging

  1. Kisar halus semua bahan kisar. Tuangkan ke dalam mangkuk & masukkan ayam dan daging. Perap seharian (kalau nak lagi sedap, perap semalaman. Simpan dalam peti ais).
  2. Daging dan ayam dikeluarkan dari peti sejuk dan dicucuk pada lidi. Ulangi langkah ini sehingga kesemua bahan habis..
  3. Bakar sehingga masak sempurna (hakak bakar kaedah tradisional lah, bau arang tula penyedapnya haaa)🤭.
  4. Kuah Kacang : Masukkan pes kuah kacang dan air ke dalam periuk. Masak sehingga mendidih..
  5. Nasi Impit : Rebus nasi impit sehingga masak sempurna. Toskan air dan sejukkan. Potong empat apabila ingin dihidangkan..
  6. Kaedah penyediaan : Satay ayam dan daging boleh dihidangkan bersama-sama kuah kacang dan nasi impit. Turut boleh dihidangkan beserta timun dan bawang. Selamat mencuba..

Satay ayam or malaysian meat skewers with peanut saucem copyspace. Chicken Satay or Sate Ayam - Malaysian famous food. Satay, modern Indonesian and Malay spelling of sate, is a dish of seasoned, skewered and grilled meat, served with a peanut sauce. Try this Sate Ayam (Chicken Satay) recipe, or contribute your own. Indonesia has many variety of satays.

Begitulah pembahasan Satay Ayam & Daging terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Satay Ayam & Dagingartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label