Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 25 Oktober 2020

Resep Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)

Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar mengenai Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) yang bisa sobat jadikan wawasan. Antara lauk yang boleh dimakan dengan nasi butter ialah daging goreng kacang panjang. Menunya ringkas dan mudah untuk dibuat. Perasakan dengan sedikit lada itam, sedikit oregano serbuk dengan sos tiram.

Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) Terima kasih kak sbb kongsi resepi ni. Panaskan butter, tumis bawang putih dan halia sampai naik bau. Kacau. "Bosan la selalu makan nasi putih je, nak buat beriyani macam susah pula. anda sanggup memasak Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) memakai 12 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)

  1. Kamu perlu 2 mangkuk nasi putih.
  2. Anda membutuhkan Buttercup @ planta 2 sudu besar.
  3. Kamu perlu Ayam black pepper.
  4. Silahkan kamu persiapkan Ayam sebelah, dipotong kepada beberapa bahagian.
  5. Anda membutuhkan 3 biji bawang merah.
  6. Siapkan juga 5-6 ulas bawang putih.
  7. Silahkan sobat persiapkan Seinci halia.
  8. Anda butuh Kayu manis, bunga lawang, cengkih, lada hitam.
  9. Kamu perlu Sos tiram 2 sudu besar.
  10. Selain itu juga tambahkan Sos black pepper 4 sudu besar.
  11. Silahkan kamu persiapkan Kicap manis secukupnya.
  12. Kamu membutuhkan Air.

Nasi apa lagi yang senang?" Anda pernah tak makan nasi mentega atau butter rice? Salah satu lokasi yang menawarkan pilihan butter rice yang sedap adalah di restoran makana segera seperti KFC. Bukan sahaja nasi ini digemari oleh orang dewasa kerana rasa dan […] Resepi Nasi Butter Subscribe dan Like Video. Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki Selalu.

Intruksi cara membuat Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)

  1. Ayam dibersihkan dan disapu garam dan kunyit, dan goreng.
  2. Bawang merah, bawang putih dan halia dipotong dan ditumbuk halus.
  3. Panaskan minyak, tumis bawang yg sudah ditumbuk tadi, masukkan kayu manis, bunga lawang, cengkih dan lada hitam (tumbuk dulu lada hitam,).
  4. Masukkan sos tiram, sos black pepper dan sedikit air, masak hingga mendidih. Campurkan kicap secukupnya.bolehla ditambah garam atau apa2 perencah cukup rasa yg anda suka.
  5. Untuk bahagian nasi. Ambil 2 mangkuk nasi yg sudah siap masak. Panaskan 2 sudu butter didalam kuali, masukkan nasi putih dan gaul rata.

Ramai antara kita yang membesar dengan makan nasi, butter dan kicap. Nasi butterkicap merupakan salah satu resepi nasi yang paling ringkas dan cepat untuk dimasak. Tanpa melengahkan masa, bahan-bahan serta langkah-langkah untuk masak nasi butterkicap. Nasi minyak - a delicious flavoursome rice. Nasi minyak, or rice cooked with ghee, is a flavoursome rice popular during weddings and special occasions.

Begitulah pembahasan Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label