Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 11 Oktober 2020

Resep Ayam Masak Kurma

Ayam Masak Kurma ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Masak Kurma yang dapat Anda jadikan wawasan. Bahan bahan Kacau rata dan biarkan masak sehingga kuah pecah minyak. Masukkan garam, gula, kerisik dan asam keping. Resepi Ayam Masak Kurma Adabi Credit to rosehayatie kitchen Track Chime - Phototropic [NCS Release] Music provided by NoCopyrightSounds.

Ayam Masak Kurma Cara-Cara Memasak Ayam Masak Kurma :) ❤ Bahan-bahan ❤ - Ayam - Bawang Merah - Bawang Putih - Halia - Kayu Manis - Bunga Lawang - Buah Pelaga - Rempah Kurma. Untuk hidangan resepi ayam masak kurma, anda boleh dapatkan serbuk rempah kurma yang siap sedia dijual di pasaraya. Cari sahaja rempah kurma ayam atau daging jenama Adabi atau Babas. anda mampu membuat Ayam Masak Kurma menggunakan 8 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Masak Kurma

  1. Anda perlu 5 Ketul ayam.
  2. Kamu siapin 1 Biji bawang merah.
  3. Sediakan 3 Ulas bawang putih.
  4. Sediakan 4 Sudu besar serbuk rempah kurma.
  5. Anda Memerlukan 100 ml Santan.
  6. Sobat juga memerlukan 4 Sudu minyak masak.
  7. Anda membutuhkan 2 Biji kentang.
  8. Siapkan juga Gula dan garam.

Masak hingga ayam empuk dan air habis. c. Hari ni che mat masak kurma ayam. Plan asal nak bikin kari, tapi menu bertukar tanpa dirancang bila Bak nak makan kurma ayam. Baik lah kita dahulukan selera big boss.

Intruksi cara memasak Ayam Masak Kurma

  1. Panaskan minyak masak dan tumis bawang merah dan bawang putih hingga naik bau..
  2. Masukan serbuk rempah kurma dan masukkan sedikit air dalam setengah cawan..
  3. Masak rempah hingga naik minyak. Masukan kentang tambah sedikit air..
  4. Bila mendidih boleh masukan ayam..
  5. Apabila ayam hampir masak,masukan santan dan garam secukup rasa..
  6. Kacau masakan kita dan siap..

Anak-anak Nina memang layan kalau makan Ayam Masak Kurma. Walaupun Kurma Nina yang paling simple. Berdoalah agar kita boleh memasuki bulan Ramadan dan semoga ia menjadi Ramadan yang terbaik dalam. Menu ayam masak kurma bukanlah asing bagi masyarakat Malaysia malahan ia sangat popular di majlis-majlis jamuan dan kenduri perkahwinan. Ayam kurma dimasak dalam kuah opor?

Begitulah pembahasan Ayam Masak Kurma terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Masak Kurmakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label