Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 20 September 2020

Resep Kurma Ayam Simple

Kurma Ayam Simple ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kurma Ayam Simple yang bisa Anda jadikan wawasan. Anak-anak Nina memang layan kalau makan Ayam Masak Kurma. Walaupun Kurma Nina yang paling simple. The original recipe is from here This is the recipe for.

Kurma Ayam Simple Lagipun resepi ayam masak kurma ini sangat sesuai untuk dihidangkan bukan sahaja dengan nasi putih tapi juga dengan nasi minyak, nasi tomato dan sebagainya. Resepi ayam masak kurma yang dibuat melalui cara ini akan jadikan gulai sangat sedap. Isi ayam lembut mudah terurai daripada tulang dengan penuh jus rasa kurma. kamu bisa memasak Kurma Ayam Simple manfaatkan 12 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kurma Ayam Simple

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan Kisar.
  2. Siapkan juga Halia.
  3. Anda membutuhkan Bawang putih.
  4. Anda butuh Bawang merah.
  5. Kamu perlu Cili padi.
  6. Kamu butuh Bahan Lain.
  7. Kamu membutuhkan Ayam.
  8. Anda membutuhkan Santan.
  9. Kamu butuh Kentang.
  10. Silahkan sobat siapkan Tomato.
  11. Siapkan juga 4 sekawan.
  12. Persiapkan Air.

Che Nom nak kongsikan resepi Ayam Masak Kurma. Sama seperti kari, hidangan ni sangat terkenal di kalangan masyarakat Melayu, juga dipercayai hasil dari pengaruh masakan India Cuma cara orang. Delicious and healthy dishes that can be made even by first timers. Hari ni che mat masak kurma ayam.

Intruksi cara memasak Kurma Ayam Simple

  1. Kisar bawang merah, bawang putih, halia dan cili padi sikit..
  2. Masukkan minyak dalam periuk. Tumis 4 sekawan. Kemudian masukkan bahan kisar..
  3. Masukkan perencah kurma dan tambahkan sedikit air. Tumis sampai pecah minyak. kemudian masukkan ayam..
  4. Kacau dan masukkan santan. kemudian masukkan kentang dan tomato. kalau kurang air, tambahkan lagi mengikut banyak mana kuah yang nak..
  5. Akhir sekali masukkan garam dan perasa..
  6. Dah siap.. #selaukwanie.

Plan asal nak bikin kari, tapi menu bertukar tanpa dirancang bila Bak nak makan kurma ayam. Masukkan serbuk rempah kurma yang telah digaul bersama air, daging atau ayam, kerisik, tomato, bawang putih dan merah yang telah di. Add the Kurma powder,almond,kaskas and pepper. Stir for a minute or two. The quantity is up to you as.

Begitulah pembahasan Kurma Ayam Simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kurma Ayam Simplepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label