Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 02 April 2020

Step by step membuat Kek belang-belang Juadah raya (Raya treats)

Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) yang dapat sobat jadikan contoh. Sebagian orang percaya, kucing jantan belang tiga mempunyai hoki besar dan yang memeliharanya akan kaya raya. Intisari-online.com - Kucing belang tiga atau di Jawa dikenal dengan sebutan kucing kembang telon punya mitos tersendiri di masyarakat. Find juadah raya stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection.

Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) Ingin kelainan untuk juadah Hari Raya Aidilfitri? Berbalik pada persiapan raya, semua juadah dan hidangan lain disediakan Nana kecuali rendang. Dulu pun saya sediakan rendang sebelum berangkat. anda sanggup memasak Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) mengfungsikan 8 bahan 9 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)

  1. Anda membutuhkan 1 1/2 cawan gula halus.
  2. Persiapkan Seketul butter.
  3. Sobat juga memerlukan 6 biji telur.
  4. Siapkan juga 2 1/2 cawan tepung gandum.
  5. Kamu perlu 2 sk baking powder(ratakan sudu).
  6. Kamu perlu 1 sk esen vanila.
  7. Persiapkan 1/2 cawan susu segar.
  8. Silahkan sobat siapkan 2 sb serbuk koko.

Jadi tugasan merendang masih lagi tugas saya. I made it for Hari Raya using one of my favourite lapis recipes. This is another superb lapis cake which I baked for this coming raya. Soft & moist, it just melts in your mouth.

Intruksi cara memasak Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)

  1. Sediakan bahan-bahan. Ikut ukuran metrik. Sekiranya menggunakkan tepung kek segera, serbuk penaik tidak perlu tambah..
  2. Pukul butter dan gula sehingga bertukar warna putih..
  3. Pecahkan telur dan masukkan satu persatu sambil pukul dengan perlahan. Jangan lupa masukkan sekali esen vanila..
  4. Masukkan susu dan putar sebati.
  5. Kemudian masukkan tepung dan kaup balik hingga sebati. Bahagikan kepada dua bekas. Satu bekas digaul dengan serbuk koko. Satu bekas lagi dibiarkan perasa asli...Puan puan boleh bagi 3 warna atau 4 warna. Ikut sukala warna apa yang disukai😊.
  6. Guna loyang saiz 9. Sapu margerin di bahagian dalam loyang bawah dan tepi dan lapik dengan kertas minyak. Mulakan melapis adunan. Tuang sahaja adunan berselang seli tanpa meleperkan adunan itu. Teruskan proses hingga habis adunan. Ambil lidi dan lorek dibahagian atas kek..
  7. Panaskan oven 170’c api atas bawah. Bakar 45 minit hingga sejam atau sehingga kek masak..
  8. Ini rupa kek yang sudah masak. Terbalikkan atas redai kek, dan buka kertas minyak. Kemudian letak diatas papan kek. Kek marble coklat vanila is done!.
  9. Pada siapa yang suka makan panas-panas. Boleh potong, makan untuk hilang kempunan tu😬. Sedap ooo makan panas panas. Bila dah sejuk, potong dan siap untuk dihidangkan atas meja bersama kuih-kuih raya yang lain. Selamat mencuba😊.

Apa pun penyebab wajah belang yang menjadikan warna kulit tidak merata harus diatasi dengan segera agar tidak menjadikan menjadi masalah dengan penampilan Anda. Tentunya, jika Anda memiliki warna kulit wajah yang tidak merata maka akan mengurangi rasa percaya diri atau minder. Dua Kek Keju Sedap, Tambat Selera Famili Di Hari Raya. Sedapnya seleksi set nasi bersama lauk pauk ni. Bila tiba hari raya, selain ketupat, lemang dan rendang, sajian nasi adalah antara hidangan popular yang wajib ada di rumah.

Begitulah pembahasan Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label