Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 20 Agustus 2020

Resep STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm

STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar mengenai STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm yang dapat kamu jadikan inspirasi. Malahan bekas pembantu rumah saya sudah handal memasak stew ayam Tunku Azizah. Sedap di makan bersama nasi putih panas panas atau roti gardenia. Kalau tak silap saya, Tunku Azizah juga ada mencadangkan supaya stew ayam diguna sebagai inti untuk pai ayam tapi mesti dipekatkan kuahnya.

STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm Ramai yang tentunya pandai membuat stew ayam ni sebab senang je. Masa Naz first time makan stew ayam ni dulu adalah ketika menghadiri jamuan pagi di rumah kawan makngah Naz di sini dulu. Benda yang sepcial Sementara itu gaul ayam tadi dengan lada hitam tumbuk dan garam hingga rata. anda bisa membuat STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm pakai 17 bahan 9 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm

  1. Selain itu juga tambahkan 500 gm Chicken wings/Kepak ayam.
  2. Siapkan juga 1/4 sudu teh Garam halus.
  3. Siapkan juga 1/4 sudu teh Serbuk kunyit (Optional).
  4. Anda Memerlukan 300 gr Kentang dipotong Wedges.
  5. Anda membutuhkan 2 sudu teh Lada hitam ditumbuk kasar.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh Garam.
  7. Siapkan juga 1 sudu teh Stok ayam.
  8. Persiapkan 1/2 biji Bawang besar dihiris panjang.
  9. Silahkan sobat persiapkan 4 sudu besar Kicap manis ABC.
  10. Kamu butuh 50 ml Minyak Sayur untuk menumis.
  11. Anda perlu 400 ml Air.
  12. Silahkan kamu persiapkan Secukup rasa Minyak goreng untuk menggoreng Ayam & Kentang.
  13. Silahkan kamu siapkan 👉 Bumbu dikisar.
  14. Anda butuh 5 ulas Bawang merah.
  15. Persiapkan 3 ulas Bawang putih.
  16. Kamu siapin 3 biji Buah keras dipanggang.
  17. Sediakan juga 1 cm Halia.

Hidangan stew memang sangat sedap dan mudah nak dimasak. Lauk ini boleh dikatakan lengkap dengan daging dan sayur kerana kita boleh letak banyak sayur dalam masakannya. Antaranya boleh masukkan kentang, saleri dan juga lobak merah. Jadi, andai kata anda tak sempat nak masak banyak lauk, boleh cuba stew daging ini.

Step by step cara membuat STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm

  1. Sediakan bahan-bahan. Maaf ya lupa tangkap gambar halia.
  2. Cuci bersih kentang (jangan kupaskan kulitnya) potong jadi 2, kemudian dipotong menjadi wedges. Ketepikan. Cuci bersih kepak ayam, toskan, kemudian tambahkan garam dan serbuk kunyit, gaul rata ayam, ketepikan.
  3. Kisarkan sehingga halus, bawang merah, bawang putih, halia dan buah keras. Ketepikan.
  4. Panaskan minyak goreng, gorengkan kentang sehingga masak, keluarkan, dan toskan.
  5. Panaskan minyak gorenng, goreng ayam sehingga separuh masak (jangan sampai kering).
  6. Panaskan minyak sayur (saya gunakan minyak zaitun) tumiskan bawang besar sehingga layu, masukkan bumbu yang dikisar, tumis sehingga masak.
  7. Masukkan air, kicap dan ayam, kacau rata, tutupkan dan masak sehingga masak dan kuah memekat.
  8. Masukkan kentang goreng, garam, stok ayam, dan lada hitam, gaul rata, betulkan rasa. Padamkan api dan keluarkan.
  9. Taddaaaaa.....STEW Kepak AyaM LAdA HiTAm sedia untuk dihidangkan sekarang. nikmatilah....😘😘😘😘.

IKLAN STEW DAGING […] Resepi Stew Daging, resepi mudah, stew sedap. Resepi Stew Daging, resepi mudah, stew sedap. Ayam Bakar Lada Hitam ini pasti dapat memikat selera sesiapa pun. Dengan menggunakan bahan-bahan aromatik seperti bawang putih, lengkuas, halia, serai dan asam gelugur, ayam bakar ini memang juicy dan penuh dengan rasa yang pasti akan membuat anda jilat jari. :P Dapatkan resipi penuh Ayam Bakar Lada Hitam di sini. Lihat juga resipi untuk Kepak Ayam Masak Lemak Cili Padi, Kepak Ayam Bakar Madu Masukkan air, carrot, potato, kiub ayam, sos tiram, sos cili, kicap dan perasa dengan lada hitam.

Begitulah pembahasan STEW KePaK AyaM LAdA HiTAm terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul STEW KePaK AyaM LAdA HiTAmpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label