Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 30 Juli 2020

Tutorial memasak Begedil ayam

Begedil ayam ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar berkaitan dengan Begedil ayam yang dapat Anda jadikan contoh. Saya memang suka makan begedil samada dimakan dengan soto atau dengan nasi biasa. Siapa yang tidak suka begedil ayam. Begedil ayam dibuat dengan berbahan dasar kentang tumbuk.

Begedil ayam Che Nom sediakan begedil ayam ni untuk dihidangkan bersama soto ayam, sebabnya tak sedaplah soto kalau tak ada begedil. Resepi Begedil Ayam - Ia tidak munasabah untuk mengatakan bahawa Begedil ini adalah yang saya bersedia untuk menyediakan setakat ini. Begedil ayam atau daging semestinya antara sajian yang menjadi kegemaran ramai. kamu bisa membuat Begedil ayam gunakan 7 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Begedil ayam

  1. Selain itu juga tambahkan biji kentang (besar).
  2. Silahkan sobat siapkan biji bawang besar.
  3. Siapkan juga grm dada ayam dicincang.
  4. Kamu siapin sk lada putih.
  5. Kamu siapin tangkai daun sup.
  6. Kamu perlu sk garam.
  7. Silahkan kamu siapkan biji telur.

Resepi Begedil Ayam yang tidak pecah bila digoreng от : Buat Orang Lapo Hi semua. Resepi hari ni saya tunjukkan cara untuk membuat begedil ayam yang sedap dan tidak pecah bila digoreng. Tauhu bergedil inti ayam by dapur meletop channel. BEGEDIL AYAM Maaf bt msa skrg utk menu ini hnya tempahan d THONEH shj.

Langkah cara memasak Begedil ayam

  1. Kentang di kupas dan digoreng. Kemudian di lenyek/tumbuk menggunakan lesung batu..
  2. Kemudian tumis bawang merah sehingga wangi. Kemudian masukkan ayam..
  3. Satukan semua bahan (kentang, Ayam dan bawang yang telah digoreng). Masukkan daun sup, lada putih dan garam.gaul supaya sebati. kemudian bulat bulat kan adunan. Tekan supaya padat..
  4. Pecah kan telur masukkan garam. Celup begedil yang dibulatkan tadi. Goreng sehingga kekuningan. siap..

Begedil ( malaysian and brunei famous evening snacks ) Nowadays there is lots of variation in dping this recipe. Gaulkn bersama ayam kisar, garam n lada sulah. Begedil adalah menu sampingan yang akan membuka selera makan anda dengan masakan-masakan seperti Soto, Bihoon sup, Nasi lemak atau Mee goreng. Panaskan minyak dan tumis bawang tumbuk atau kisar hingga kekuningan. Masukkan isi ayam dan biar hingga masak.

Begitulah pembahasan Begedil ayam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Begedil ayamartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label