Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 19 Juli 2020

Resep Ayam masak tomato

Ayam masak tomato ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar mengenai Ayam masak tomato yang bisa kamu jadikan contoh. Hari ini saya nak cuba resepi ayam masak merah tomato yang sangat istimewa kerana saya dapat dari bonda mertua. resepi kali ini sedikit kelainan sebab menggunakan buah tomato menggantikan. Resepi Ayam Masak Merah Tomato, resepi istimewa dari bonda mertua. Kelainannya terletak kepada rasa masam dari tomato dan lemak dari kacang pis.

Ayam masak tomato Pasti perut pun sudah mula pandai menyesuaikan diri menahan lapar dan dahaga. Bulan puasa ramai yang merebut peluang untuk melipat gandakan lagi. Resepi Ayam Masak Merah yang ini diambil dari blog Ana Suzana yang dipelajari dari ayahnya yang merupakan seorang tukang masak bagi majlis kenduri kawin yang tersohor di kampung beliau. anda dapat membuat Ayam masak tomato manfaatkan 11 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam masak tomato

  1. Anda butuh 5 ketul ayam potong kecil.
  2. Silahkan sobat persiapkan 3 biji bawang merah.
  3. Silahkan sobat siapkan 2 ulas bawang putih.
  4. Kamu siapin Halia sebesar ibu jari.
  5. Silahkan kamu persiapkan Tomato 1 biji (cili padi 2 biji).
  6. Sediakan juga Sos tomato.
  7. Silahkan kamu siapkan Sos cili.
  8. Siapkan juga Sos tiram.
  9. Sediakan Garam gula perasa.
  10. Selain itu juga tambahkan Sedikit air.
  11. Kamu siapin Minyak untuk menumis.

Kami membawa resipi warisan dari generasi turun temurun. Sama sama masyurkan TEHA NASI TOMATO. Ayam masak merah is a Malaysian traditional dish. This literally means chicken "cooked-red" in English.

Langkah cara memasak Ayam masak tomato

  1. Ayam goreng dahulu gaul dengan kunyit garam..tos kan...Panas kan minyak masuk kan bahan yg di hiris tadi tumis kan sehingga naik bau.
  2. Masuk kan sos tiram,,sos cili, sos tomato,, dan perasa dan sedikit air.
  3. Last sekali masuk kan tomato yg di potong dengan cili padi bagi yg suka pedas boleh masuk kan cili padi..lepas tu siram kan ke atas ayam yg sudah di goreng tadi..done!!selamat mencuba😋.

It is a casserole of chicken pieces in dried chillies sambal. Nasi tomato ni selalunya sedap di makan dengan ayam masak merah dan juga acar mentah. Kalau tengok video kat bawah ni, saya sediakan nasi tomato makan bersama ayam masak ros (gambar je. Lazimnya, nasi tomato dihidangkan bersama ayam atau daging masak merah. Salad sampingan adalah kerabu timun nenas bersama kuah kacang.

Begitulah pembahasan Ayam masak tomato terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam masak tomatokonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label