Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 01 Mei 2020

Tutorial memasak Kek Marble Jelita

Kek Marble Jelita ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar mengenai Kek Marble Jelita yang dapat sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Jelita kamu sanggup memasak Kek Marble Jelita manfaatkan 8 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Jelita

  1. Siapkan juga 6 biji telur.
  2. Sediakan juga 1 sudu besar ovalate.
  3. Kamu siapin 3 sudu besar susu pekat.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan gula(160g-170g).
  5. Silahkan kamu siapkan 1/4 cawan susu segar(50g).
  6. Selain itu juga tambahkan 150 g butter cair.
  7. Sediakan juga 1 sudu kecil esen vanila.
  8. Silahkan kamu persiapkan Ayakkan: 200g/2 cawan tepung gandum + 1 sudu kecil baking powder.

Intruksi cara memasak Kek Marble Jelita

  1. Campurkan semua bahan kecuali butter. Mix kan dengan slow speed untuk 2-3 saat. Kemudian naikkan kepada high speed sehingga menjadi gebu..
  2. Bila adunan dah gebu masukkan butter yang telah dicairkan. Gaulkan sehingga sebati.
  3. Bahagikan adunan anda kepada beberapa bahagian dan warnakan ikut suka..
  4. Sendukan adunan kedalam loyang yang telah digriskan dengan minyak. Selang selikan warna sehingga habis adunan. Akhir sekali corakkan permukaan atas kek ikut kreativiti anda.
  5. Bakar kek marble pada suhu 150-160c sehingga 50 minit ke 1 jam.
  6. Tips untuk dapatkan permukaan kek marble jelita yang cantik: untuk oven besar letakkan kek pada lapisan yang paling bawah klau oven anda kecik, selepas bakar 30 minit cover permukaan kek dengan aluminium foil.

Begitulah pembahasan Kek Marble Jelita terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Jelitaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label