Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 08 Mei 2020

Resep Kek Marble

Kek Marble ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek Marble yang dapat Anda jadikan contoh. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni.

Kek Marble Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. anda bisa memasak Kek Marble pakai 7 bahan 10 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble

  1. Anda perlu 5 biji telur ayam size A.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula kaster.
  3. Anda perlu 2 1/2 cawan tepung gandum.
  4. Anda butuh 1 sudu baking powder.
  5. Kamu butuh 1/2 cawan susu pekat manis.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 ketul buttercup 250g.
  7. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu besar esen vanila.

Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Langkah cara memasak Kek Marble

  1. Sediakan bahan2 di atas..
  2. Mix gula kaster bersama buttercup. Mula putar perlahan kemudian laju. Putar sehingga kembang..
  3. Masukkan esen vanila dan susu pekat manis..
  4. Masukkan telur sebiji demi sebiji..
  5. Masukkan tepung sedikit demi sedikit berselang seli dengan baking powder..
  6. Putar sehingga semua sebati..
  7. Tutup mixer. Bahagikan tepung ikut pecahan warna yg diingini..
  8. Sendukkan se senduk berselang seli ke dalam loyang sehingga habis..
  9. Bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 45 minit hingga 1 jam. Bergantung kepada oven masing2..
  10. SELAMAT MENCUBA....

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marblepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label