Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 25 Mei 2020

Resep Kek belang-belang Juadah raya (Raya treats)

Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) yang dapat kamu jadikan wawasan. Sebagian orang percaya, kucing jantan belang tiga mempunyai hoki besar dan yang memeliharanya akan kaya raya. Intisari-online.com - Kucing belang tiga atau di Jawa dikenal dengan sebutan kucing kembang telon punya mitos tersendiri di masyarakat. Ini hari raya Hari yang mulia Kita sambut sanak saudara Juadah terhidang menjadi hidangan Semakin seri dihari raya.

Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) Food delivery service in Dusun Chinchin, Selangor, Malaysia. Find juadah raya stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection. Thousands of new, high-quality pictures added every day. kamu bisa membuat Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) menggunakan 8 bahan 9 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)

  1. Silahkan sobat persiapkan 1 1/2 cawan gula halus.
  2. Kamu membutuhkan Seketul butter.
  3. Kamu membutuhkan 6 biji telur.
  4. Kamu siapin 2 1/2 cawan tepung gandum.
  5. Sediakan juga 2 sk baking powder(ratakan sudu).
  6. Kamu membutuhkan 1 sk esen vanila.
  7. Kamu perlu 1/2 cawan susu segar.
  8. Anda perlu 2 sb serbuk koko.

Apa pun penyebab wajah belang yang menjadikan warna kulit tidak merata harus diatasi dengan segera agar tidak menjadikan menjadi masalah dengan penampilan Anda. Tentunya, jika Anda memiliki warna kulit wajah yang tidak merata maka akan mengurangi rasa percaya diri atau minder. Kucing belang tiga, kucing tiga warna, kucing telon, kucing kaliko atau kucing belacu adalah kucing domestik yang memiliki warna putih dengan warna belang dari dua warna lain, yaitu warna oranye dan hitam. Berbalik pada persiapan raya, semua juadah dan hidangan lain disediakan Nana kecuali rendang.

Step by step cara memasak Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)

  1. Sediakan bahan-bahan. Ikut ukuran metrik. Sekiranya menggunakkan tepung kek segera, serbuk penaik tidak perlu tambah..
  2. Pukul butter dan gula sehingga bertukar warna putih..
  3. Pecahkan telur dan masukkan satu persatu sambil pukul dengan perlahan. Jangan lupa masukkan sekali esen vanila..
  4. Masukkan susu dan putar sebati.
  5. Kemudian masukkan tepung dan kaup balik hingga sebati. Bahagikan kepada dua bekas. Satu bekas digaul dengan serbuk koko. Satu bekas lagi dibiarkan perasa asli...Puan puan boleh bagi 3 warna atau 4 warna. Ikut sukala warna apa yang disukai😊.
  6. Guna loyang saiz 9. Sapu margerin di bahagian dalam loyang bawah dan tepi dan lapik dengan kertas minyak. Mulakan melapis adunan. Tuang sahaja adunan berselang seli tanpa meleperkan adunan itu. Teruskan proses hingga habis adunan. Ambil lidi dan lorek dibahagian atas kek..
  7. Panaskan oven 170’c api atas bawah. Bakar 45 minit hingga sejam atau sehingga kek masak..
  8. Ini rupa kek yang sudah masak. Terbalikkan atas redai kek, dan buka kertas minyak. Kemudian letak diatas papan kek. Kek marble coklat vanila is done!.
  9. Pada siapa yang suka makan panas-panas. Boleh potong, makan untuk hilang kempunan tu😬. Sedap ooo makan panas panas. Bila dah sejuk, potong dan siap untuk dihidangkan atas meja bersama kuih-kuih raya yang lain. Selamat mencuba😊.

Dulu pun saya sediakan rendang sebelum berangkat. Jadi tugasan merendang masih lagi tugas saya. I made it for Hari Raya using one of my favourite lapis recipes. This is another superb lapis cake which I baked for this coming raya. Soft & moist, it just melts in your mouth.

Begitulah pembahasan Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek belang-belang  Juadah raya (Raya treats)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label