Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 19 Mei 2020

Resep Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf

Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar seputar Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf yang bisa kamu jadikan inspirasi. Setelah selesai, tuang keatas adunan kek batik yang telah disejukkan tadi dan masukkan kedalam peti ais. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau.

Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf Bahkan juga ramai peniaga kek batik yang. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. kamu mampu membuat Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf pakai 10 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf

  1. Anda butuh 125 gm serbuk koko*.
  2. Sediakan 80 gm gula halus*.
  3. Anda butuh 2 sb susu pekat*.
  4. Siapkan juga 1 cwn air*.
  5. Silahkan sobat persiapkan 125 gm butter*.
  6. Sobat juga memerlukan Sedikit esen vanilla(jika perlu).
  7. Sediakan 450 gm biskut marie.
  8. Siapkan juga 100 gm whipping cream.
  9. Anda butuh 150 gm milk coklat kompaun.
  10. Persiapkan (Jika tidak mahu menggunakan gula, kawan kawan boleh tukar kepada 1/2 tin susu pekat- ikot tahap manis yang dikehendaki).

Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung. Kalau sebut sahaja kek batik, pasti ramai terbayang keenakan rasanya yang cukup lemak dan sedap. Tidak hairanlah kalau kek batik sering menjadi pilihan orang.

Step by step cara membuat Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf

  1. Sediakan bahan bahan dan timbang..
  2. Bahan yang bertanda * dicampur dan dimasak..
  3. Kacau hingga sebati dan mendidih. Tutup api. Masukkan sedikit esen vanila. Sementara itu patah patahkan biskut marie..
  4. Masukkan biskut ke dalam adunan koko dan gaul sebati. Guna loyang 8x8 yang dilapik dengan plastik. Masukkan adunan biskut ke dalam loyang. Tekan hingga padat. Masukkan ke dalam petiais sebentar sementara topping disediakan..
  5. Campurkan whipping cream dengan coklat. Buat kaedah double-boiler untuk mencairkan milk coklat kompaun. Kacau hingga larut dan berkilat. Tuangkan terus ke dalam adunan biskut yang ditekan tadi. Ratakan. Masukkan terus ke dalam petiais untuk mengeras semalaman..
  6. Kek batik sempoi mak is donee!! 😊. Enak dimakan waktu petang bersama minuman kegemaran. Juga sesuai untuk majlis kecil atau pot luck. Selamat mencuba ye kawan kawan💪🏻💪🏻💪🏻😊.

Nampak simple, tapi masih ada yang. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni. So. mari la kita buat sendiri. Motif letak gambar kek batik siap ada bunga bagai. Penggemar kek batik harus mencuba resipi-resipi kek batik lain dari yang lain ni.

Begitulah pembahasan Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shaf terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Batik Sempoi #PinkBoxCereal #Cook4Shafpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label