Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 07 April 2020

Resep Kek karamel

Kek karamel ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar seputar Kek karamel yang bisa sobat jadikan contoh. Krem karamelli kek, çayın yanına hep aynı keki yapmaktan sıkılanları fazlasıyla mutlu edecek nefis mi nefis bir tarif. Krem karameli kalıbın tabanındaki karamelin üzerine dökelim. Keki için; bir kaba yumurtaları ve şekeri koyup iyice çırpalım.

Kek karamel Ben çok öyle abur cubur yemem. Yumurta, toz şeker, un, süt, vanilya, hamur kabartma tozu, portakal kabuğu rendesi, portakal rendesi. Hazırlanışı: İlk olarak kek kalıbının dibine toz şekeri bolca yayın. anda sanggup membuat Kek karamel mengfungsikan 18 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek karamel

  1. Kamu siapin Bahan B.
  2. Sediakan 3 biji kuning telur + 1 biji telur.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 tin susu cair.
  4. Kamu perlu 1/2 cawan susu pekat.
  5. Kamu perlu 1 sudu besar tepung kastard.
  6. Silahkan kamu siapkan 75 ml air.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil esen vanila.
  8. Anda perlu bahan C (meringue).
  9. Sobat juga memerlukan 6 biji putih telur.
  10. Sediakan 70 gm gula castor.
  11. Sediakan juga 1 sudu teh krim of tartar.
  12. Kamu membutuhkan bahan D (lapisan kek).
  13. Kamu membutuhkan 140 gm tepung gandum.
  14. Sediakan juga 1 sudu teh baking powder.
  15. Kamu perlu 60 gm gula castor.
  16. Sediakan 3 biji kuning telor.
  17. Kamu siapin 135 ml air.
  18. Silahkan sobat siapkan 45 ml minyak jagung.

Karamelli Kek üzerinden akan karamel görüntüsüyle iştah açan bir kek tarifi. Yine aklıma bu kek aklıma düşünce kendimi kaybedip mutfağa girdim. Ondan kat bundan kat derken ortaya bu çıktı. Krem Karamelli Kek Tarifi: Krem karamelli baton kek nasıl yapılır? Üstü krem karamel, altı sünger gibi yumuşacık kek.

Step by step cara membuat Kek karamel

  1. Bahan A (gula hangus)/karamel. 2 sudu besar gula tabur dalam loyang dan masak atas api perlahan. Biar gula hancur dan bertukar jadi perang. Jangan kacau gula nanti jadi berketul. Ketepikan.
  2. Bahan B. Bancuh tepung kastard bersama air hingga sebati. Masukkan kesemua bahan lain. Kacau dengan perlahan (jangan sampai berbuih). Masukkan bahan B ke dalam bahan A. Ketepikan.
  3. Bahan C(meringue). Kena pastikan mangkuk adunan dalam keadaan betul-betul kering dan bersih. Pukul putih telur hingga berbuih, masukkan gula sedikit-sedikit hingga habis kemudian masukkan krim of tartar. Pukul putih telur kental dan bertanduk (terbalikkan mangkuk adunan putih telur tak akan jatuh).
  4. Bahan D(lapisan kek). Pukul telor kuning, gula dan air hingga bertukar kaler putih. Kemudian masukkan tepung gandum yg telah di campurkan dengan baking powder dan di ayak terlebih dahulu. Pukul dengan perlahan kemudian masukkan minyak jagung kacau dengan spatula sahaja..
  5. Masukkan bahan C ke dalam bahan D. Gaul dengan spatula perlahan-lahan hingga sebati. Bahagikan adunan kepada 2 dan letakkan warna yg disukai. Masukkan ke dalam loyang bersaiz 8 inci..
  6. Selang selikan hingga habis. Bakar cara waterbath (letak loyang dalam dulang bakar lepas tu letak air panas dalam dulang barulah di bakar) dalam oven yg di panaskan terlebih dahulu dengan suhu 160C selama 40 minit kemudian turunkan suhu 150C selama 30 minit lagi api bawah sahaja. Setelah kek masak biarkan kek dalam oven selama lebih kurang 20 minit dengan pintu oven di buka sedikit (untuk mengelakkan kek terkejut).Biarkan kek betul-betul sejuk baru terbalikkan/ di keluarkan daripada loyang..

Krem Karamel Kek Hazırlanışı Karamel için şekeri tavada yakıyoruz ve kek kalıbının dibine yayıyoruz. Bir kapta şeker, yumurta ve sütü çırpıyoruz ve karamelin üzerine döküyoruz. Kek üstü krem karamel de diyebiliriz. Tarifi okuduğumda fotoğrafta gördüğüm görüntüye ulaşamayacağımı düşünmüştüm ama püf noktalarına harfiyen uyarsanız olumlu sonuç. Kakaolu kek karisimini krem karamelin uzerine dokuyorsunuz, kivamlari farkli yogunlukta oldugu icin birbirine karismiyor endiselenmeyin.

Begitulah pembahasan Kek karamel terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek karamelpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label